Opsætning af Gestetner DSC38 printer
Fra : Konrad

Dato : 10-12-05 00:45

Hvis i ikke ved hvad jeg mener, så lad vær at læse videre

Hvordan sætter man sådan én op, så den kan ses på netværket? Har sat den minutiøst op efter opskrift fra leverandøren, dvs defineret IP-adresse, gateway og subnet - men selvom jeg kan pinge den kan jeg ikke se den, og dermed ikke knytte driverne til den. Det er jo fint nok med sådan et uhyre der kan alt, men selvom den kan kopiere og scanne ville det jo egentlig være meget rart om man også kunne printe ud på den

Fra : Hans

Dato : 09-12-05 15:51

Konrad wrote:
> [...]
> nok med sådan et uhyre der kan alt, men selvom den kan kopiere og
> scanne ville det jo egentlig være meget rart om man også kunne printe

Dv.s. at du ikke kan browse interfacet når du opretter en TCP/IP port?

Hans

Fra : Konrad

Dato : 10-12-05 02:26

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message news:dnc5k9$ek4$1@newsbin.cybercity.dk...

> Dv.s. at du ikke kan browse interfacet når du opretter en TCP/IP port?

Tak for svaret! Jo, det kan jeg faktisk godt, når jeg skriver IP-adressen i en browser - jeg kan bare ikke "se" printeren, altså søge frem til den i windows. Selvfølgelig skal printeren oprettes som alle andre printere, men jeg kan ikke oprette den, når min server/klienter ikke vil anerkende at der skulle være en printer på den angivne IP. Jeg er sikker på det er et eller andet komplet banalt - har bare aldrig haft med sådan type maskine at gøre før

Fra : Eivind

Dato : 09-12-05 17:58

>Tak for svaret! Jo, det kan jeg faktisk godt, når jeg skriver IP-adressen i en browser - jeg kan bare ikke "se" printeren, altså søge frem til den i windows. Selvfølgelig skal printeren oprettes som alle andre printere, men jeg kan ikke oprette den, når min server/klienter ikke vil anerkende at der skulle være en printer på den angivne IP. Jeg er sikker på det er et eller andet komplet banalt - har bare aldrig haft med sådan type maskine at gøre før

Har du prøvet at oprette en standard tcp/ip port og skrive dens ip
adresse der?

Fra : Hans

Dato : 09-12-05 23:16

Konrad wrote:

> [...]
> den angivne IP. Jeg er sikker på det er et eller andet komplet banalt
> - har bare aldrig haft med sådan type maskine at gøre før

Du kan ikke browse den på netværket, da den skal kommunikere igennem en
Standard TCP/IP port.

Prøv og kør den guide jeg har lavet på dette link:

www.kvik.org/hw/pguide.pdf

Da jeg ikke har printeren på mit netværk er der selvfølgelig fejl undervejs
i guiden, men du kan se selve princippet.

Hans

Fra : Konrad

Dato : 12-12-05 09:41

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message news:dncvmc$uo0$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
>
> Da jeg ikke har printeren på mit netværk er der selvfølgelig fejl undervejs
> i guiden, men du kan se selve princippet.

10000 mange gange tak!!! Det var jo lige præcis manualEN! Det virkede bare perfekt i første forsøg - tak til andre der har hjulpet mig på vej også...!!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-12-05 18:44

Konrad skrev følgende på usenet:
> Hvis i ikke ved hvad jeg mener, så lad vær at læse videre

Det har ikke så meget med spørgsmålet at gøre, men hvis du bor i Danmark, så
er din tidszone i Windows meget forkert - det giver forkerte tidstamps i på
dine news indlæg - og det er lidt iriterende:

Date: Fri, 9 Dec 2005 15:44:50 -0800

Jan

Fra : Konrad

Dato : 12-12-05 09:42

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message news:4399c273$0$84015$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> er din tidszone i Windows meget forkert - det giver forkerte tidstamps i på
> dine news indlæg - og det er lidt iriterende:

Ved det - du er bare sådan cirka nummer 28 der har mindet mig om det Tidszonen var af uransagelige årsager røget tilbage på default USA-tid.