Hvad sker der hvis man blander pc2700 og p~
Fra : Anders

Dato : 07-12-05 10:44

HEJ

Jeg har en Acer Bærbar med 512 mb Ram. Jeg vil gerne udvide dette og har
tænkt mig at købe en 1GB ramblok. Man kan få 1 GB Kingston PC4200 533 mhZ
ram til ca. 600 kroner.
Men jeg er ikke klar over om den ramblok der sidder i maskinen NU er pc2700
pc3200 eller pc4200.
HVAD sker der hvis man BLANDER ramblokkene, altså har én blok der kører
pc2700 altså 333 mHz og så en anden blok der kører pc4200 og 533 mhz???

Kan det gå eller SKAL de være ens?

Mvh Anders

Fra : Hans

Dato : 07-12-05 11:20

Anders wrote:
> [...]
> HVAD sker der hvis man BLANDER ramblokkene, altså har én blok der
> kører pc2700 altså 333 mHz og så en anden blok der kører pc4200 og

Den laveste ramhastighed vil blive fælles for alle moduler.

Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-12-05 12:19

Anders skrev følgende på usenet:
> Kan det gå eller SKAL de være ens?

Det kan sagtens gå.

PC4200 kan sagtens køre som PC2700 - tallet angiver maxhastigheden, men de
kan sagtens køre langsommere.

Så de vil bare begge køre som PC2700.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Anders

Dato : 07-12-05 15:05

> Det kan sagtens gå.
>
> PC4200 kan sagtens køre som PC2700 - tallet angiver maxhastigheden, men de
> [...]

Er det motherboardet som bestemmer hvorvidt en computer kan klare pc2700
pc3200 pc4200 etc?
Eller hvordan?

Efter at have søgt lidt skulle min bærbare (Acer Aspire 2010) max kunne køre
med 333 mHz DDR ram, altså PC2700, kan det være rigtigt?

Mvh Anders

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-12-05 16:00

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det motherboardet som bestemmer hvorvidt en computer kan klare pc2700
> pc3200 pc4200 etc?
> Eller hvordan?

Ja det afhængig af motherboardet, men også af den monterede cpu i nogle
tilfælde.

> Efter at have søgt lidt skulle min bærbare (Acer Aspire 2010) max kunne
> køre med 333 mHz DDR ram, altså PC2700, kan det være rigtigt?

Følg producentens anvisninger, så er der en god chance for at du får noget
der virker. -Generelt råd, kender ikke lige den acer.

Fra : Anders

Dato : 07-12-05 17:36

> [...]
>
> Følg producentens anvisninger, så er der en god chance for at du får noget
> der virker. -Generelt råd, kender ikke lige den acer.

Ja, de siger at den kun er testet med pc2700 og at de derfor ikke kan
garantere for kompatabiliteten med højere hastigheds ram.... så må nok holde
mig til 2700 så....

Det er en Centrino Pentium M 1,5 gHz jeg kører med, og der er p.t. 512 mb
ram i den. Tror i jeg vil kunne fornemme mærkbar forskel hvis jeg putter 1
GB ram mere i så der er 1536 mb ram i den? Jeg bruger min bærbar meget til
især foto-postprocessing i Photoshop CS2 og gaming (Counter Strike 1.6).
Synes nemlig den hænger lidt i Counter Strike: Source, og så synes jeg også
den hænger af og til når jeg laver PP på et RAW foto eller har mange fotos
igang på én gang...

(ATI Radeon Mobility 9700 grafikkort, 64 mb)

Mvh Anders

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-01-06 19:59

Anders wrote:
> Ja, de siger at den kun er testet med pc2700 og at de derfor
> ikke kan garantere for kompatabiliteten med højere hastigheds
> ram.... så må nok holde mig til 2700 så....

Find de passende RAM på www.kingston.com, hvor du kan finde
producenten og modelnummeret på PCen og få nogle RAM som er
garanteret dertil.

> [...]
> og så synes jeg også den hænger af og til når jeg laver PP på
> et RAW foto eller har mange fotos igang på én gang...

Du vil mærke en klar forskel, overvej evt. at smide 2x1GB i.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-12-05 21:46

Jan Vestergaard wrote:
> PC4200 kan sagtens køre som PC2700 - tallet angiver
> maxhastigheden, men de kan sagtens køre langsommere.
>
> Så de vil bare begge køre som PC2700.

Vær lige opmærksom på om I prøver at blande DDR og DDRII RAM !
333MHz er normalt DDR RAM og 533MHz er normalt DDRII RAM.

DDR og DDRII bruger ikke samme sokkel og kan derfor ikke bruges
sammen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund