VIA M10000, 2,5">3,5"
Fra : NO_SPAM_REMOVE

Dato : 07-12-05 05:46

Hep.. =)

Overvejer lidt at købe et VIA EPIA M10000 board og samle en lille
FreeBSD-box, der kommer til at køre Apache, MySQL, ftp, evt. eggdrop,
psybnc, etc.

Har kigget på en 2,5" WD Scorpio 40GB disk, da den har et lydniveau på
kun 17db.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=110363

2,5" diske er som bekendt 44-pins, hvorimod boardet understøtter
40-pins. Nogen der ved hvor jeg får en convterter, og evt. har
erfaringer med disse?

Evt. nogen der har erfaringer med M10000 som har godt/negativt at fortælle?

Er lidt spændt på om det onboard netkort understøttes i FreeBSD 6.0?

På forhånd tak. :)

Mvh
Paul

Fra : t3ch

Dato : 07-12-05 05:49

>NO_SPAM_REMOVE wrote:...

Sry, lige fejl i navnet - rettet nu :)

Fra : JK

Dato : 07-12-05 10:46

On Wed, 07 Dec 2005 05:45:31 +0100, NO_SPAM_REMOVE
<"t3chdk(NO_SPAM_REMOVE)"@gmail.com> wrote:

> [...]
>

>Evt. nogen der har erfaringer med M10000 som har godt/negativt at fortælle?
>
>Er lidt spændt på om det onboard netkort understøttes i FreeBSD 6.0?

Min erfaring med M10000 var, at den på usædvanlig vis sættes op i bios
til at boote med en bestemt opløsning. Der var ikke mulighed for 16:9
med 1360x768 i bios. Så derfor droppede jeg bundkortet og sendte det
retur til shg. Jeg mailede til VIA og bad dem om at lave en ny bios
med dette, - men fik ikke umiddelbart noget ud af det. Ligesom jeg
søgte på nettet efter svar på problemet, Men fandt ingen løsninger.
Mit fjernsyn kan også køre med 1024x768, men skalerer det så til fuld
skærm. Det vil sige, at så virker mit 16:9 LCD-TV som 4:3 !

Så som HTPC er bundkortet ikke så velegnet, IMO

Det med onboard netkort, ved jeg slet ikke.

mvh

John

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 07-12-05 12:35

"NO_SPAM_REMOVE" <"t3chdk(NO_SPAM_REMOVE)"@gmail.com> skrev i en meddelelse
> 2,5" diske er som bekendt 44-pins, hvorimod boardet understøtter
> 40-pins. Nogen der ved hvor jeg får en convterter, og evt. har
> erfaringer med disse?

Jeg har prøvet at par stykker der virkede fint - her er et par links til
hvor du bl.a. kan finde dem:

http://www.mm-data.dk/ (under hardware/hardiske/tilbehør - 50 kr.)
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/ADPNOTEB01.html
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=11768

> Evt. nogen der har erfaringer med M10000 som har godt/negativt at
fortælle?

Jeg har haft et par stykker og har ikke rigtigt noget negativt at sige - det
er et stabilt kort som egner sig godt til små kontormaskiner og servere.

Fra : t3ch

Dato : 10-12-05 00:50

"Henrik Weigelt" <henrik@weigelt.[DK]> wrote in message
> [...]
> meddelelse
>
> Jeg har prøvet at par stykker der virkede fint - her er et par links til

Mange tak

> Jeg har haft et par stykker og har ikke rigtigt noget negativt at sige -
> det
> er et stabilt kort som egner sig godt til små kontormaskiner og servere.

Super.. Vil få samlet en så. :)