HomePlug fra Amitech
Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 06-12-05 17:34

Hej igen....

Endnu et spørgsmål.

Amitechs Homeplug fås i 2 versioner, en 14 mbit og 85 mbit... det er
underordnet - det jeg skal vide er:

Hvis man får internet via adsl og til et modem (det fra TDC)... kan man så
forbinde homeplug til modemet... og så bare forbinde adskillige andre med
hver deres homplug og derved have forbindelse til internettet?

Grunden til jeg spørger, er at man jo sædvanligvis skal have en router af en
slags til at fordele IP'er osv.

Håber på svar

Kurt Hawthorn Sørensen

Fra : Knud

Dato : 10-12-05 14:54

"Kurt Hawthorn Sørensen" <k h s @ u n o m a i l . d k> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver deres homplug og derved have forbindelse til internettet?
>
> Grunden til jeg spørger, er at man jo sædvanligvis skal have en router af

Jeg satte forleden 3 stk. homeplugs til 2 pc'er op hos min nabo, og her var
der kun et alm ADSL-modem, og ikke nogen router - og det virkede sørme.
Jeg købte mine her: http://www.energinordbutikken.dk//group.asp?group=36 -
og det er vist de samme som Amitechs.
Hvis du går ind på ovenstående adresse under den lille (den på 14 Mbps), kan
du se den skitsetegning, jeg gik frem efter.
//Knud

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-12-05 14:05

"Knud" <xxx@a9100@hotmailxxx@.com(fjern:xxx@)> skrev

> Jeg satte forleden 3 stk. homeplugs til 2 pc'er op hos min nabo, og her
> var der kun et alm ADSL-modem, og ikke nogen router - og det virkede
> sørme.

Så er det vel, fordi han udbyder understøtter tildeling af flere IP
adresser. Ellers kan det ikke fungere stabilt i praksis...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-12-05 14:08

> [...]

> hver deres homplug og derved have forbindelse til internettet?
> Grunden til jeg spørger, er at man jo sædvanligvis skal have en router af

Du kan kun tilslutte det antal maskiner, som TDC tillader dig at få IP
adresser til. Det afhænger af din aftale med TDC, men ofte er det kun to
eller måske tre nu hvor bærbare er blevet på udbredte. Har du behov for
flere samtidige IPadresser, så skal du have en router.

Claus