Grafikkort - Google Earth
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 05-12-05 14:35

Google Earth er jo et fantastisk program, og jeg elsker at "surfe rundt" på
Jordkloden. - Imidlertid synes jeg, at det går lidt trægt, og det kan vel
være mit grafikkort, der ikke er godt nok til denne opgave. - Kortet er et
WinFast GeForce2 MX 200 32 MB.
Er der nogen der ved, hvad der skal til for at køre Google Earth optimalt??

Mvh
Erik

Fra : CopyCat

Dato : 05-12-05 18:09

> [...]

> WinFast GeForce2 MX 200 32 MB.
> Er der nogen der ved, hvad der skal til for at køre Google Earth

Det er Helt Sikkert IKKE dit grafikkort ...

Det kan jo være meget andet der har indflydelse.. hvis maskinen er fyldt med
trojanske heste der sluger din internet hastighed eller bare generelt sløver
maskinen,.,

Hvilken internetforbindelse har du ?...

Når man henter de detaljerede kort, så er det meget data der skal igennem
din internetforbindelse...

~~Frank .,

Fra : Aksel

Dato : 05-12-05 19:05

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er et WinFast GeForce2 MX 200 32 MB.
> Er der nogen der ved, hvad der skal til for at køre Google Earth

For at køre optimalt skal du have en hurtig internetforbindelse,
grafikkortet´har meget lille betydning.

Hilsen Aksel

Fra : Fjollefrans

Dato : 05-12-05 19:07

> For at køre optimalt skal du have en hurtig internetforbindelse,
> grafikkortet´har meget lille betydning.

jeg er enig, men vil dog lige tilføje at ikke den hurtigste
internetforbindelse i verden kan få Google Earth til at køre godt med et
Intel Extreme Graphics onboard kort.

- FF

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 06-12-05 10:26

> jeg er enig, men vil dog lige tilføje at ikke den hurtigste
> internetforbindelse i verden kan få Google Earth til at køre godt med et
> Intel Extreme Graphics onboard kort.
>
> - FF

Tak for tilbagemeldingerne. - Jeg er blevet så meget klogere, at det ikke er
mit grafikkort, der er noget i vejen med. - Min internethastighed er
1024/256, så det er vel rimeligt. - Men jeg skal nok op på 2 eller 3 BIT,
før det bliver rigtig sjovt at køre Google Earth.
Min computer er aldeles fri for alskens ukrudt, idet jeg har maskinen godt
beskyttet og jævnligt kører en scanning.

Mvh
Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-12-05 13:31

> [...]

> er et WinFast GeForce2 MX 200 32 MB.
> Er der nogen der ved, hvad der skal til for at køre Google Earth

Jeg har ikke selv besøgt GE, men med mindre det er 3D grafik, så er det
dybestset flintrende ligegyldigt, hvilket grafikkort, du bruger. Almindelig
2D grafik kan alle grafikkort vise, fordi det er maskinens hastighed, det
handler om, ikke graffikkortet. Man bruger reelt ikke grafikkortets
hukommelse og CPU til 2D.

Jeg er sikker på, at det skyldes din internetforbindelse. Det er sikkert
tale om store billeder, og det tager tid at hente ned. Husk på, at google jo
ikke har ubrgænset båndbredde til rådighed....

Claus

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 07-12-05 21:16

> [...]
> tale om store billeder, og det tager tid at hente ned. Husk på, at google
> jo ikke har ubrgænset båndbredde til rådighed....

Så skulle du prøve at kigge, for du ved ikke hvad du taler om. - Der er i
høj grad tale om 3D-grafik, idet man kan "kæntre" skyskraberne i de
amerikanske byer. - Ligeledes kan få højdeforskellene frem i bjergegnene. -
Tag f.eks. en "flyvetur" hen over Grand Canyon - det er ret flot!

Erik

Fra : Kristian

Dato : 08-12-05 13:41

> Så skulle du prøve at kigge, for du ved ikke hvad du taler om.

Tjae........så er det jo ikke første gang at CT prøver det

Kristian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-12-05 14:54

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev

> Tjae........så er det jo ikke første gang at CT prøver det

Og man kan se, at du stadig har travl med at demontrere din begrænsede
fatteevne.

Har du fået din piratkopi til at virker?

Claus

Fra : Kristian

Dato : 08-12-05 15:22

> Har du fået din piratkopi til at virker?
>
> Claus

Nej Claus.......jeg har fået den til at virke

Kristian

Fra : Kristian

Dato : 08-12-05 15:26

> Og man kan se, at du stadig har travl med at demontrere din begrænsede
> fatteevne.

ilm.

Tjae.......sjovt nok er jeg jo ikke den eneste herinde der er lidt træt at
dine indlæg.............men det forholder du dig vel slet ikke
til......du....gruppens talsmand.........(selvudnævnte).

Kristian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-12-05 11:13

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev

> Tjae.......sjovt nok er jeg jo ikke den eneste herinde der er lidt træt at
> dine indlæg.............men det forholder du dig vel slet ikke

Så lad dog være med at læse dem, fjols!

Der er vel ingen, som tvinger dig?

Claus

Fra : Kristian

Dato : 09-12-05 14:23

> Så lad dog være med at læse dem, fjols!
>
> Der er vel ingen, som tvinger dig?
>
> Claus

i lige måde........Claus........i lige måde

Der nødig vil kalde Claus et fjols.........vil lade det være helt op til
andre der læser hans udgydelser, at mene hvad han er

Kristian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-12-05 14:53

"Erik Kirkeby" <erik.kirkeby@tele2adsl.dk> skrev

> Så skulle du prøve at kigge, for du ved ikke hvad du taler om. - Der er i

Hvor er det på din skærm, der ikke står: * men med mindre det er 3D grafik*

Prøv at læse og forstå, inden du brokker dig...

Claus