Ny maskine - lydløs
Fra : Michael Schrøder

Dato : 05-12-05 09:27

Gode råd og erfaringer søges.

Min eksisterende maskine er ved at være træt

Afløseren skal være lydløs - så godt som...
- og jeg har ikke tid/gider ikke gøre arbejdet selv

Hvor finder jeg sådan en maskine ?

Den står tændt 24/365, og jeg laver en del billed-redigering, og vel snart
film også...

mvh Michael

Fra : Ivan

Dato : 05-12-05 12:38

Zalman køler, chill inovation PSU (Eller lign.)

Du skriver jo ikke meget om hvad maskinen skal bruges til eller hvad der
skal bygges i....men passive GPU´er fås ret kraftige nu om stunder....

Så har du dig en ret støjsvag maskine...

Fra : Michael Schrøder

Dato : 05-12-05 15:14

"Ivan" <Ivan@derhjemme.dk> skrev i en meddelelse

> Zalman køler, chill inovation PSU (Eller lign.)

Det er jo enkeltdele, jeg går efter en hel maskine uden jeg behøver udvælge
alle de enkeltdele der gør at den er lydløs

> Du skriver jo ikke meget om hvad maskinen skal bruges til eller hvad der
> skal bygges i....men passive GPU´er fås ret kraftige nu om stunder....
>
> Så har du dig en ret støjsvag maskine...

Jeg har f.eks. kigget på den her:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-adv/pc-adv4/pc-high-xp64-2k4a.html

- med de ekstra støjdæmpningstilkøb der er nævnt nederst.

Men måske er der andre der bygger bedre "lydløse" maskiner ?

mvh Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-12-05 22:44

> [...]

> - med de ekstra støjdæmpningstilkøb der er nævnt nederst.
>
> Men måske er der andre der bygger bedre "lydløse" maskiner ?

Prøv at smutte ned i den lokale Aldi og se, om de har flere af de Medion
pc.er, som de netop har haft på tilbud til vist nok knap 8000 kr. Jeg har
lige set og hørt sådan en hos en kollega, og den syntes jeg godt nok var
endog særdeles lydløs. Derudover er det en særdeles godt bestykket maskine,
bl.a. med henblik på billed og videobehandling.
Husk - at hos Aldi har du 4 ugers returret uden at du skal fortælles
hvorfor. Så det er ganske gratis at prøve.

Kurt

Fra : Finn og Angela

Dato : 05-12-05 23:11

> [...]
>
> - med de ekstra støjdæmpningstilkøb der er nævnt nederst.
>
> Men måske er der andre der bygger bedre "lydløse" maskiner ?

Den maskine du linker til har Asus A8n-sli bundkort - der er temmelig
udskældt pga. den støjende chipsetblæser (de fleste skifter den ud med en
passiv Zalman-profil).

http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=44&f=67

(kender dog ikke de viste maskiner..)

Fra : Michael Schrøder

Dato : 06-12-05 09:44

"Finn og Angela" <afc.chris_fjern dette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den maskine du linker til har Asus A8n-sli bundkort - der er temmelig
> udskældt pga. den støjende chipsetblæser (de fleste skifter den ud med en
> [...]

De ser spændende ud tak for linket.

mvh Michael

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 05-12-05 17:16

Michael Schrøder wrote:
> Hvor finder jeg sådan en maskine ?

Skal det være en samlet maskine, eller kan du selv samle, hvis man
fortæller dig hvilke komponenter du skal købe?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Michael Schrøder

Dato : 06-12-05 09:15

"Jeppe Høiby" <invalid@example.com> skrev i en meddelelse

> Skal det være en samlet maskine, eller kan du selv samle, hvis man
> fortæller dig hvilke komponenter du skal købe?

Kan godt men kan ikke finde tiden og lysten til at gøre det

mvh Michael