optage fra bånd til PC
Fra : John

Dato : 02-12-05 15:58

Hejsa

Jeg har kigget lidt på PlusDeck2.

Det eneste der irriterer mig er at drevet er internt.

Så jeg spekulerede på om der findes noget lignende PlusDeck2 som f.eks.
kobles til USB-porten?

Tak på forhånd...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-12-05 16:24

On Fri, 2 Dec 2005 15:58:29 +0100, "John"
<joehatesspam@nospam.spamshit> wrote:

> [...]
>
>Det eneste der irriterer mig er at drevet er internt.
>
>Så jeg spekulerede på om der findes noget lignende PlusDeck2 som f.eks.

Kender ikke nogen, der kan tilsluttes USB-porten - men måske kan du
få den til at virke vha. et seriel -> USB-adaterstik og så placere
enheden i en ekstern 5 1/4" boks med egen strømforsyning.

Men du er da langt bedre tjent med at bruge en bare en nogenlunde
standard kassettebåndoptager fremfor Plusdeck2, da den ikke har
noisereduction og heller ikke kan afspille chrome og metalbånd.

Den eneste fordel er faktisk, at du kan styre overspilningen vha.
software.

Men det kræver trods alt ikke mere end at trykke på afspillerknappen
på båndoptageren og klikke på optageknappen i et stykke
gratis-software (*) for at gøre det lige så godt. Og langt billigere.

(*) f.eks. http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Lars