Manglende lyd
Fra : Aksel

Dato : 30-11-05 22:55

Jeg har monteret et Pinnacle Rave TV kort, TV billedet er i orden, men jeg
har ingen lyd når jeg bruger PCTV vision, hvis jeg bruger ChrisTV Lite er
lyden i orden, hvad har jeg indstillet forkert i PCTV?

Jeg har kabel mellem TV kortets ud og line in, og PCTV er sat op til line-in
både ved TV-input og Sound recording, lyden mangler også ved afspilning af
optagede film.

Hilsen Aksel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-11-05 23:02

Aksel skrev følgende på usenet:
> [...]
> Jeg har kabel mellem TV kortets ud og line in, og PCTV er sat op til
> line-in både ved TV-input og Sound recording, lyden mangler også ved

Bruger du Windows ?

Prøv at gå i

Konrolpanel -> Lyde og lydenheder -> Avancerede indstillinger

og check om Line er aktiveret eller afbrudt eller om lydstyrken for Line er
skruet helt ned ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Aksel

Dato : 30-11-05 23:09

> [...]
>
> Jan
>
> --
> Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød

WinXP, lyden fungerer som sagt hvis jeg bruger et andet TV program, så det
kan ikke være Windows indstillinger, og heller ikke hardware.

Hilsen Aksel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-12-05 01:54

Aksel skrev følgende på usenet:

> WinXP, lyden fungerer som sagt hvis jeg bruger et andet TV program,
> så det kan ikke være Windows indstillinger, og heller ikke hardware.
> Hilsen Aksel

Det kan det da sagtens - det er ikke sikkert, at de sender lyden samme vej
gennem systemet.

Fra : Aksel

Dato : 01-12-05 17:18

> Det kan det da sagtens - det er ikke sikkert, at de sender lyden samme vej
> gennem systemet.
>
> Jan

Jeg forstår ikke hvordan der skulle være forskel på hvilken vej lydsignalet
sendes gennem systemet når hardware er ens.

Line-in er aktiveret og stillet på max. volumen, lydkabel fra tuner er
tilsluttet line-in, PCTV er indstillet til line-in for playback og
recording.

Jeg har røvet at tilslutte andre lydkilder til line-in, og de fungerer,
derfor tror jeg at fejlen ligger i PCTV programmet eller dets opsætning.

Hilsen Aksel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-12-05 17:26

Aksel skrev følgende på usenet:
> Jeg forstår ikke hvordan der skulle være forskel på hvilken vej
> lydsignalet sendes gennem systemet når hardware er ens.

Nej - det har du så ret i - med ens hardware burde der ikke være forskel.

> Line-in er aktiveret og stillet på max. volumen, lydkabel fra tuner er
> tilsluttet line-in, PCTV er indstillet til line-in for playback og
> recording.

OK - det oplevede jeg engang med et Terratec kort, at jeg ikke havde lyd -
og
der var det så line der var deaktiveret - men det er så ikke problemet her.

> Jeg har røvet at tilslutte andre lydkilder til line-in, og de
> fungerer, derfor tror jeg at fejlen ligger i PCTV programmet eller
> dets opsætning.

Jeg har desværre ikke et bud - jeg håber at andre kan hjælpe ?

Jan

jeg har godtnok et PCTV kort nu, men
det er et ekster

Fra : Aksel

Dato : 01-12-05 21:22

> Jeg har desværre ikke et bud - jeg håber at andre kan hjælpe ?
>
> Jan

Tak for din interesse.

Hilsen Aksel