Mit onboard netværkskort og ikke onboard ~
Fra : torben

Dato : 29-11-05 19:51

Hej

Er det almindeligt at et onboard netværkskort som har IRQ 11 under
Resourcer og VGA grafikkortet også har samme IRQ.

Er der noget galt her?
-
Torben

Fra : torben

Dato : 29-11-05 20:25

Lige et PS:

Jeg kan ikke komme til at ændre IRQ Kanalen. Det vil windows xp home som jeg
har, ikke tillade.
-
Torben

Fra : Nicolai

Dato : 29-11-05 21:45

> Er det almindeligt at et onboard netværkskort som har IRQ 11 under
> Resourcer og VGA grafikkortet også har samme IRQ.

Du kan sikkert ændre lidt i bios, men der er ingen grund til det - ACPI'en
styrer det med hård hånd, og du oplever formentligt heller ikke problemer :)

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk

Fra : Rander

Dato : 30-11-05 14:32

Tue, 29 Nov 2005 19:51:20 +0100 brugte torben 10 linier på at fortælle
dette til dk.edb.hardware:

> Er det almindeligt at et onboard netværkskort som har IRQ 11 under
>Resourcer og VGA grafikkortet også har samme IRQ.
>Er der noget galt her?

Det er ikke unormalt at BIOS sætter to eller flere enheder op til at dele
IRQ. Jeg har på en tidligere PC med Win98 oplevet at netkort, lydkort og
grafikkort alle delte IRQ9. Grafikkortet havde dog fået tildelt to IRQ'er,
så det er da muligt at det var Windows der havde fået noget galt i
halsen...

http://rander.dk (temporarily down!)

Jeg stødte sammen med et stillestående træ. (Skadesanmeldelse)

Fra : torben

Dato : 30-11-05 23:47

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort alle delte IRQ9. Grafikkortet havde dog fået tildelt to IRQ'er,
> så det er da muligt at det var Windows der havde fået noget galt i

Jeg har sat onboard LAN netkortet ud af funktion. Sat et Lan netkort i et
pci slot
Så fik det en irq på 10 istedet, Godt!.(grafikkortet er stadig irq 11) Fint
fint!. Men så er der 3 'VIA Rev 5 eller nyere USB værtscontroller' med
hver irq'er på :10, 11 og 5.

Jeg går vel ud fra at jeg skal hoppe lidt af middelmådigt glæde alligevel.
Hehe!

Men hvilken af disse hardware dele som bruger mest af busen ved jeg sgu'
ikke og gider nok heller ikke at vide. Det må windows selv ordne. (læg
mærke til at der ikke er sat spørgsmåltegn her.) Ud fra jeres svar tror jeg,
at der ikke er noget at gøre ved det, sådan umiddelbart.
-
Torben

Fra : Henning

Dato : 01-12-05 03:12

>Jeg har sat onboard LAN netkortet ud af funktion. Sat et Lan netkort i et
>pci slot
>Så fik det en irq på 10 istedet, Godt!.(grafikkortet er stadig irq 11) Fint

Hvorfor? Fungerede det ikke før, selv om adressen blev delt?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : torben

Dato : 01-12-05 14:52

> Hvorfor? Fungerede det ikke før, selv om adressen blev delt?
>
> Henning

Jo gu´gjorde det. Det fungede fint
Men man ved -Beep- aldrig om spil kan køre lidt hurtigere, eftersom det var
grafikkortet der delte irq med andet hardware.
Lyd og grafikkort er mest aktuelt ved spil. ...ooog man kan jo aldrig vide.

-
Torben