hvor skal grafikkortet side og hvad hidder~
Fra : MooreHojer

Dato : 29-11-05 00:34

Hej NG

Hvor skal mit grafikkort sættes i? Og hvad hedder "stikket"?

Her er et billede af indersiden af min PC:
http://www.moorehojer.dk/images/HPIM3927_800x600.jpg

og her er lidt tættere på de ledige pladser:
http://www.moorehojer.dk/images/HPIM3928_800x600.jpg

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Fynbo

Dato : 29-11-05 00:43

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Her er et billede af indersiden af min PC:
> http://www.moorehojer.dk/images/HPIM3927_800x600.jpg
>
> og her er lidt tættere på de ledige pladser:

Det skal nok sidde i det brune slot ( AGP ).
Med mindre det er et gammelt kort, så skal det sidde i det hvide slot
(PCI ).

Se om hakket i grafikkortet ikke passer i det brune...

Fynbo

Fra : MooreHojer

Dato : 29-11-05 00:45

> Det skal nok sidde i det brune slot ( AGP ).
> Med mindre det er et gammelt kort, så skal det sidde i det hvide slot
> (PCI ).
>
> Se om hakket i grafikkortet ikke passer i det brune...

Har ikke købt det endnu, ville først være sikker på at det jeg køber
også kan passe i min PC
Men mange tak for hjælpen, jeg fik svar på det jeg spurgte om. Takker!

--
MooreHojer

Fra : Fynbo

Dato : 29-11-05 00:46

> [...]
>
> Her er et billede af indersiden af min PC:
> http://www.moorehojer.dk/images/HPIM3927_800x600.jpg
>
> og her er lidt tættere på de ledige pladser:

Du kunne jo evt. smide et billede af grafikkortet op også
bare for at være sikker..

Fynbo

Fra : MooreHojer

Dato : 29-11-05 00:50

> Du kunne jo evt. smide et billede af grafikkortet op også
> bare for at være sikker..

Som jeg skrev i den anden tråd som jeg poste samtidigt med at du postede
din , så har jeg ikke købt det endnu. Spørgsmålet kommer at at jeg så
disse to kort:

og

og lagde mærke til at det ene var PCI og det andet AGP og jeg er ikke
inde i det med hardware så for ikke at købe noget forkert ville jeg lige
høre jer der har forstand på det

Hvilket af dem ville I/du anbefale? PCI eller AGP?

--
MooreHojer

Fra : Aksel

Dato : 29-11-05 01:07

> Hvilket af dem ville I/du anbefale? PCI eller AGP?
>
> --
> MooreHojer

PCI er en forældet standard og kortene er efterhånden ved at være sjældne og
er tit dyrere end AGP kort med bedre ydeevne.

AGP er ved at blive afløst af PCI-E som du ikke kan bruge, det er en ny
sokkeltype.

Hilsen Aksel

Fra : David Mc Nally

Dato : 29-11-05 01:14

Aksel wrote:
> AGP er ved at blive afløst af PCI-E som du ikke kan bruge, det er en ny
> sokkeltype.

Det er nu også et PCI-E-kort spørger har fundet. :)

--
Personlig blog: www.mcnally.dk
Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info

For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.

Fra : Hans

Dato : 29-11-05 05:08

MooreHojer wrote:

> [...]
> lige høre jer der har forstand på det
>
> Hvilket af dem ville I/du anbefale? PCI eller AGP?

Du skal bruge et AGP kort.

Hans

Fra : MooreHojer

Dato : 29-11-05 08:28

> Du skal bruge et AGP kort.

Ok

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 29-11-05 08:40

> Du skal bruge et AGP kort.

Hvad er forskellen på AGP, AGP 4x, AGP 8x og AGP Pro 8x?

--
MooreHojer

Fra : Hans

Dato : 29-11-05 08:47

MooreHojer wrote:

> Hvad er forskellen på AGP, AGP 4x, AGP 8x og AGP Pro 8x?

http://www.interfacebus.com/Design_Connector_AGP.html

AGP Pro er irrelevant, da dit bundkort ikke understøtter standarden.

Der er nu ikke så meget at vælge i mellem i dag da alle nye kort er AGPx8.

Hans