Epson C4100 farvelaser...
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 23-11-05 21:47

Hejsa

Er her nogen der har erfaringer med denne tilsyneladende ret fede
farvelaserprinter?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Max

Dato : 23-11-05 22:10

Hej Gunnar

> Er her nogen der har erfaringer med denne tilsyneladende ret fede
> farvelaserprinter?

Kender den ikke, men kender C2000 og ved at de koster en
bondegård i forbrugsstoffer.

Mvh Max

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 23-11-05 22:14

Ja, jeg har godt set at patroner er dyre, tilgengæld er de - til C4100 -
også til ca. 8000 sider. Mange andre printeres patroner er helt ned til
2000 sider, så det skal man lige have i tankerne også.

Tak for rådet

Mvh
Gunnar

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-11-05 22:52

"Gunnar Kristiansen" <funkpost@mac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også til ca. 8000 sider. Mange andre printeres patroner er helt ned til
> 2000 sider, så det skal man lige have i tankerne også.

- forudsat at deres beregninger ikke kun gælder ved ½ % farvedækning af
papiret - jeg syntes at mange printgerfabrikanter er_meget_ optimistiske mht
deres beregninger af tonerforbrug.
Desværre ved man det tit først når man har købt :o/

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 23-11-05 23:43

Hej Jesper,

Ja - du har nok en pointe der, men det vel ret svært at se sig ud af det
før man køber.

Mvh
Gunnar

Fra : Max

Dato : 24-11-05 09:37

Hej Gunnar

> Ja - du har nok en pointe der, men det vel ret svært at se sig ud af det
> før man køber.

Hvis vi nu lige kikker på en af mine gamle C2000'ere, så kan jeg se
at den har kørt følgende:

35.000 farvesider
16.000 sort/hvid sider

Brugt følgende:
10 stk. sort/hvid patroner
6 stk. yellow patroner
7 stk. magenta patroner
6 stk. cyan patroner
10 stk. fuser oil
7 stk. photoconducter
2 stk. transfer belt
4. stk fuser oil roll
2 stk. waste toner collector

Samlet pris er 44.000 kr. plus moms.

Hvis nogen skulle være interesseret, ja så står der en C2000 her der har
printet
7000 sider, uden forbrugsstoffer i, den kan afhentes billigt i 8700

Mvh Max

Fra : Esben

Dato : 24-11-05 04:13

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> [...]
> mht deres beregninger af tonerforbrug.
> Desværre ved man det tit først når man har købt :o/

Beregningerne er for de flestes vedkommende lavet ud fra en ISO standard -
typisk ved 5% dækning pr farve. For laserprinteres vedkommende, har jeg
sjældent oplevet at opgivelserne ikke holdt stik

--
Esben

Fra : Torben

Dato : 24-11-05 21:40

Jeg har af mit firma fået en Epson C900 som de ikke gad bøvle mere med, den
er under et år gamle og der er stadig onsite garanti, dog er en valse der er
betrukket med noget grønt gummi defekt. Jeg ringede til Epson men fik at
vide at det var en sliddel i stil med farvepatronerne..... Så ingen gode
Epson erfaringer herfra...

Mvh. Torben

Fra : David Mc Nally

Dato : 25-11-05 02:19

Gunnar Kristiansen wrote:
> Er her nogen der har erfaringer med denne tilsyneladende ret fede
> farvelaserprinter?

Vi har en C4100 i biksen, og vi er meget tilfredse. Farveprint klarer
den lige så hurtigt som sort/hvid-print, da den printer alle 4 farver
samtidig. Kvaliteten af print lader absolut intet tilbage at ønske, og
flere papirbakker giver gode muligheder for at skifte papir hurtigt.

Mht. forbrugsstoffer, så har vi endnu ikke haft brug for at indkøbe, så
det kan jeg ikke udtale mig om. :)

--
Personlig blog: www.mcnally.dk
Holde kundekontakten ved lige - send nyhedsbreve: www.ebrev.info

For direkte mail: Udskift .invalid med .dk.

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 26-11-05 22:11

Jamen vil så lige fortælle, at jeg nu har købt en C4100 for 3.799,- ex.
moms. Jeg kan se at den koster omkring 7500 i tyskland, så umiddelbart
var det en god pris.

Efter at have brugt 4,5 timer på at få dyret til at printe (de
medfølgende drivere var syge...), må jeg sige at jeg er godt tilfreds.

PRO
VOLD hurtig!
Ret gode farveudskrifter
Kører via netværk - rart når vi er flere i huset
Duplex - og det virker!

CONS
STOR!
S/H er ok, men kan ikke følge med min over 10 år gamle Apple Laserwriter
Select 360 (!)

Men ja - indtil videre ser det ud til at jeg har købt rigtigt

Mvh
Gunnar

Fra : David Mc Nally

Dato : 26-11-05 23:30

Gunnar Kristiansen wrote:
> Jamen vil så lige fortælle, at jeg nu har købt en C4100 for 3.799,- ex.
> moms. Jeg kan se at den koster omkring 7500 i tyskland, så umiddelbart
> var det en god pris.

Vi gav små 8000 inkl. moms da vi købte for ~8 måneder siden, så ja,
prisen er rigtig god. :)

> Efter at have brugt 4,5 timer på at få dyret til at printe (de
> medfølgende drivere var syge...), må jeg sige at jeg er godt tilfreds.

Jeg har udelukkende brugt driverne fra Epsons website, så det kan jeg
desværre ikke bekræfte. Til gengæld virker den på både Mac OSX, Linux og
Windows (testet på alle 3). :)

> PRO
> VOLD hurtig!
> Ret gode farveudskrifter
> Kører via netværk - rart når vi er flere i huset

Enig! :)

> Duplex - og det virker!

Enig! :) Jeg glemte helt at komme ind på det, men ja, duplex'en virker
bare. Det er helt utroligt lækkert, når man først har vænnet sig til det.

> CONS
> STOR!

Heh - min kollega var den eneste på kontoret, da vi modtog den med
posten, og det stakkels postbud så næsten grædefærdig ud, da han
opdagede, at han skulle ned ad 10 trin til vores kælderlokaler. :)

> S/H er ok, men kan ikke følge med min over 10 år gamle Apple Laserwriter
> Select 360 (!)

Jeg har ikke haft noget at sammenligne med, men jeg vil absolut ikke
afvise det. Apple laver jo også god kvalitet. ;)

> Men ja - indtil videre ser det ud til at jeg har købt rigtigt

Godt at høre.

Fra : Esben

Dato : 27-11-05 03:26

> S/H er ok, men kan ikke følge med min over 10 år gamle Apple Laserwriter
> Select 360 (!)

Hvordan er den dårligere til s/h? Jeg synes en del farvelaserprintere er
dårlige til gråtoner i forhold til rene s/h printere.

--
Esben

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 30-11-05 21:45

Min Apple skriver bare lidt tyndere og mere distinkt - det ser mere
elegant ud. Epsonen kan fungere som ren S/H printer hvis det er det man
ønsker, og det ser også ganske fint ud. Den har dog en svag tendens -
som stort set alle andre jeg har set - til at gøre fonten lidt federe
end nødvendigt.

Mvh
Gunnar