Jeg kan ikke se den store forskel i at handle på Nettet og i at handle i
Aldi, Bilka m.fl. Det er jo i princippet det samme der foregår.
Nogen kan lide butikker og andre kan lide lavere priser. Nu har vi heldigvis
en valgmulighed og meget bedre muligheder for at sammenligne priserne.
Om man har behov for rådgivning el. lign. og hvor meget det "må koste" i kr.
og øre er vel nærmest op til ens egen pengepung. Du vil ofte kunne få den
samme ekspertviden (og som regel bedre endnu) på Nettet, det kræver bare
lidt mere indsats.
Mvh. Per.
"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
news:438378fc$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Jeg forespurgte om et lokalt firma kunne levere et produkt til en given
> pris, idet jeg havde fået forelagt priser inkl. fragt fra flere steder til
> lidt under den forespurgte pris.
>
> Dertil fik jeg dette svar.
>
> ---
> Tilbud? eller blot webpriser? Jeg håber ikke du har taget direkte kontakt
> til en masse butikker for at hente tilbud hjem på en printer i denne
> prisklasse.
>
> Du vil gerne handle lokalt, formentlig af den årsag at afhentning og evt.
> efterfølgende service så vil være nemmere for dig.
>
> Men du vil også gerne handle til landets laveste priser. Begge dele kan
bare
> ikke rigtigt lade sig gøre, og der er jo så heller ikke tale om det samme
> produkt totalt set. Leveringsformen og servicemulighederne er også en del
af
> det samlede produkt. Derfor er der også en prisforskel - og tager man
disse
> forhold i betragtning, er vi bestemt konkurrencedygtige.
>
>
>
> Priserne du finder på nettet, f.eks på
www.edbpriser.dk er ikke fra
> egentlige butikker, men primært webshops, hvoraf de fleste kun har få
eller
> slet ingen varer på lager, men i stedet leverer direkte pr. postordre fra
> distributørerne. Derved sparer disse forhandlere udgifter til
> varemodtagelse, lagerbinding, ekspedition, service, personale, m.v. og kan
> nøjes med en meget lav avance. Til gengæld er der heller ikke hos den
> typiske webshop hverken tid eller mulighed for at være til hjælp for
> kunderne, hvis der skulle opstå problemer med produkterne. Deres
> serviceorganisation er stort set ikke eksisterende og jævnligt sker det
også
> at nogle af disse webshops går ned eller blot lukker og efterlader
kunderne
> med uvisse garantivilkår.
>
>
>
> Det er naturligvis op til dig, hvor du vil handle.
>
>
>
> Jeg ved at vi er konkurrencedygtige også selvom prisen er lidt højere. Det
> ved de fleste af vore kunder også godt. For dem er købsprisen blot ikke
den
> eneste vigtige parameter, men begreber som nærhed, rådgivning og service
har
> også betydning - og hvis uheldet er ude, skal der ikke meget forsendelse
> eller kørsel og deraf afledt tidsforbrug til for at det kan gå hen at
blive
> en særdeles dårlig forretning at have handlet billigt på nettet.
>
> ---
>
> Er der nogle, der har kommentarer hertil. Hvor meget vægt skal man
tillægge
> det han siger i forhold til kr. og ører
>
>