TV/Video kort/adapter
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 22-11-05 11:40

Hejsa NG !

Svigerfar skal have en julegave og da vi er flere om gildet så betyder
prisen ikke det vilde.

Jeg har kikket lidt på følgende:

Adaptec Videoh DVD media Center
Hauppauge WinTV PVR-usb2
Plextor ConvertX PVR PX-TV402U
Pinnacle PCTV Deluxe

Han har et DV-cam og firewire (400), men vil også gerne kunne optage fra TV
og overspille de gamle videobånd i bedst mulige kvalitet.

Er der noget der er bedre ene andet eller er det smag og behag.
Jeg ved at han for nyeligt har opdateret softwaren til Pinnacle 10 Plus

Adaptec og Plextor er for mig 2 gode mærker, de andre kender jeg da de kun
har multimedia produkter! Og det gør jeg ikke så meget i.

Leon

Fra : Sune

Dato : 22-11-05 14:48

On Tue, 22 Nov 2005 11:39:37 +0100, "Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote:

>Jeg har kikket lidt på følgende:
>
>Adaptec Videoh DVD media Center

Der er 'noget med' at Videoh kun kan optage med PCM audio.
Det giver fandens store mpeg2 filer.

>Hauppauge WinTV PVR-usb2

Det er den 'alle' køber. Virker med bla. mythtv og andre programmer.

Den var desværre inkompatibel med min PC så jeg fik den ikke prøvet ret meget.
Det lykkedes mig dog at optage et par gange og billedkvaliteten var god.

Forum:
http://www.hauppauge.co.uk/board/index.php

>Plextor ConvertX PVR PX-TV402U

KØB DEN IKKE!

1) WinDVR som medfølger kan kun benyttes til at optage i et enkelt format hvis man ikke 'hacker'
programmet ved at klippe og kopiere i .ini filer hver gang man vil optage i nyt format.

2) Der medfølger et 'uautoriseret' program som man kan benytte til at optage i det format man vil.
Magen til amatøragtigt prgram skal man lede længe efter.

3) Hvis man løber ind i at skulle optage hurtige billeder hakker optagelsen i resten af optagelsen.

4) Divx encodingen er ikke noget at råbe hurra for da den ikke er bedre end et software baseret
FIRST pass. Normale mennesker benytter ihvertfald også et SECOND pass så det er til at holde ud at
se på.

Forum:
http://forums.divx.com/groupee/forums/a/frm/f/996105602

>Pinnacle PCTV Deluxe

Kender jeg ikke.

Held og lykke.

Mvh
Sune

Fra : Åge

Dato : 22-11-05 15:46

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Adaptec og Plextor er for mig 2 gode mærker, de andre kender jeg da de kun
> har multimedia produkter! Og det gør jeg ikke så meget i.

Jeg har nu brugt Adaptec'en (USB-versionen) i 23 måneder, og jeg er meget
tilfreds. Både billede og lyd er i en utrolig god kvalitet. Har sammenlignet
med de skod-kort der sidder i nogle Medion-computere. Tåler ikke
sammenligning. Den medfølgende software er ikke den mest brugervenlige, men
ringe er den ikke.
Vær opmærksom på, at Pinnacle vor visse (alle ?) korts vedkommende har
spærret for MPEG2-lagring, indtil man betalet 5 euro for en åbningskode.
Koden kan ikke gemmes, så man må købe en ny, hvis man geninstallerer...

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 22-11-05 16:33

> Vær opmærksom på, at Pinnacle vor visse (alle ?) korts vedkommende har
> spærret for MPEG2-lagring, indtil man betalet 5 euro for en åbningskode.
> Koden kan ikke gemmes, så man må købe en ny, hvis man geninstallerer...

Ja, det havde jeg også læst mig til.... sgu da en underlig politik

-Leon