DMA
Fra : Vidal

Dato : 21-11-05 21:45

Jeg sidder og roder med en ældre IBM NetVista. Jeg har sat en
DVD brænder i, men synes den brænder noget langsomt. Nogle har
sagt, jeg skal sætte den til DMA, hvilket jeg også har gjort,
uden det ændrede noget.

Når jeg går ind i enhedshånteringen og kigger under 'Generic IDE
Disk TYPE<7' står der, og vælger fanebladet, er der ikke noget hak
i DMA indstillingen. Når jeg sætter hakket, kommer der et vindue op
og siger, at hardwaren muligvis ikke vil opføre sig korret, hvis
jeg fortsætter.

Er der nogen, der kan sige, om jeg 'roligt' kan sætte hakket? Det
er en forholdsvis nyere IBM HD 120Gb.

W98 SE.

--
Venlig hilsen,

Villy dalsgaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-05 19:29

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der kan sige, om jeg 'roligt' kan sætte hakket? Det
> er en forholdsvis nyere IBM HD 120Gb.
>
> W98 SE.
>
> --
MS fraskriver sig altid ansvaret for alt muligt, så du kan roligt sætte
hakket. Det har jeg gjort en hel del gange, uden at jeg mistede noget ved
det, og så vidt jeg husker så virkede det rent faktisk hver gang. Men det er
nogle år tilbage efterhånden.

Kurt

Fra : Vidal

Dato : 22-11-05 22:40

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> det, og så vidt jeg husker så virkede det rent faktisk hver gang. Men det er

Tak for svaret.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Elmer

Dato : 23-11-05 00:06

Ja, jeg giver Kurt hel ret! - Jeg har gjort det mindst 60 gange, og
aldrig nogle problemer. Det der /kan/ ske, er at der opstår
ram-problemer=blå skærm. Så hvis du prøver, og overlever uden blå
skærm, kører det fint! - Du mister i hvert fald ingen data på det.
Kører du XP?