Burde en 2.0 USBenhed ikke kunne køre på
Fra : Carsten Riis

Dato : 20-11-05 23:13

Hej alle

Jeg har på mit bundkort mulighed for at tilslutte en USBenhed via kabel
som består i 4 ledninger/stik og i den anden ende et smalt USBstik (A
tror jeg nok størrelsen bliver beskrevet som)

Nu har jeg så købt mig en intern kortlæser med standarden USB 2.0
Jeg mistænker så mit stik på bundkortet til kun at understøtte 1.1

Windows siger i hvert fald, at USBenheden er ukendt.

Er det nok info til at bekræfte eller afkræfte min mistanke?

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-05 11:21

"Carsten Riis" <.@.> skrev

> [...]
> Windows siger i hvert fald, at USBenheden er ukendt.
> Er det nok info til at bekræfte eller afkræfte min mistanke?

Hastigheden er egentlig uden betydning. Har du prøvet at installere den
manuelt. Du skal vælge Mass storage eller noget i den stil.

Og du er sikker på, at du har vendt datakablerne rigtigt på bundkortstikket?

Claus

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-11-05 21:12

Claus Tersgov skrev den 21-11-2005 11:21:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev

> Hastigheden er egentlig uden betydning.

Ok. Det _kunne_ jo have været noget med generations-sammensætningen
som gav nøkker.

> Har du prøvet at installere den
> manuelt.

WindowsXP genkender den som en USB-enhed. Men som en

ukendt USB-enhed

> Du skal vælge Mass storage eller noget i den stil.

Det har jeg så ikke prøvet endnu.

Jeg har også forsøgt at sætte den til de almindelige USBstik på bagsiden
af kabinettet via andet kabel (det kabel som jeg ved fungerer med min
anden kortlæser, som dog er en ekstern en af slagsen). med fuldstændig
samme resultat

> Og du er sikker på, at du har vendt datakablerne rigtigt på bundkortstikket?

jep, hvis jeg sætter dem forkert, så vil der slet ikke genkendes noget
som helst.
Vender jeg dem rigtig, så bliver det genkendt som en USBenhed, men en
ukendt.

Fra : Vidal

Dato : 21-11-05 21:55

Carsten Riis wrote:

> [...]
>
> Windows siger i hvert fald, at USBenheden er ukendt.
>

> Er det nok info til at bekræfte eller afkræfte min mistanke?

Er der ikke en driver med?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-11-05 22:47

Vidal skrev den 21-11-2005 21:54:

> Er der ikke en driver med?

JO til win2000 og win98

Når jeg kører installationsprogrammet, så siger den, at jeg kører winXP
og derfor ikke behøver driveren. Programmet afsluttes herefter.