Normal temp. på P4-3,4Ghz
Fra : Kenneth

Dato : 20-11-05 21:36

Hej

Hvad er *normal temperaturen på en alm. LGA775 P4 3,4 1MB Cache processor.

* = Alm. surfing uden 3D.

--
Kenneth

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-11-05 22:13

"Kenneth" <ridderFJERN@FJERNcoolgoose.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad er *normal temperaturen på en alm. LGA775 P4 3,4 1MB Cache processor.

> [...]
Kommer meget an på hvad for en køler du har på og ellers udluftning i dit
tower,
men ca mellem 50-60 grader.
Kurt

Fra : Kenneth

Dato : 20-11-05 22:34

> Kommer meget an på hvad for en køler du har på og ellers udluftning i dit
> tower,
> men ca mellem 50-60 grader.
> Kurt

Hej

Ok, så kører den fint nok, men min processor 3,2 GHZ har kun omkring 33
grader? Hvorfor den store forskel?

--
Kenneth

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-11-05 23:02

Hej!

Kenneth wrote:

> Ok, så kører den fint nok, men min processor 3,2 GHZ har kun omkring 33
> grader? Hvorfor den store forskel?

Det afhænger helt afgjort af luftflowet i kabinettet... Jeg har haft en
væskekølet 3.2GHz P4 stående og den havde også en CPU-temperatur på ca. 33
grader idle.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 20-11-05 23:09

> Hej
>
> Ok, så kører den fint nok, men min processor 3,2 GHZ har kun omkring 33
> grader? Hvorfor den store forskel?

Kan være en fejl i din censor . Du får jo kun det resultat frem som
din censor vælge at give uanset om det er rigtig eller forkert.

Fra : Aksel

Dato : 21-11-05 16:10

> [...]
>
> Hej
>
> Ok, så kører den fint nok, men min processor 3,2 GHZ har kun omkring 33

Det tyder på en forkert måling på din 3,2 GHz, den skal have en meget
effektiv vandkøling for at komme ned på 33 grader, CPUen har et forbig på
over 100Watt.

Hilsen Aksel

Fra : Esben

Dato : 22-11-05 03:20

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Det tyder på en forkert måling på din 3,2 GHz, den skal have en meget
> effektiv vandkøling for at komme ned på 33 grader, CPUen har et forbig på
> over 100Watt.

Hvis cpu'en er 100% belastet ja, men ikke ved alm. surfing/kontorbrug. Mange
maskiner med P4 630-640 ligger på under 80 watt for hele maskinen ved
normalt brug.

--
Esben