Får jeg noget for pengene her?
Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 18:56

Hej.

Jeg har indhentet et tilbud fra den lokale pc-shop og vil høre, om jeg reelt
får noget for pengene her.

HiClass video-line
Attech Professional Line ATX Layout
CompuCase Midi ATX kabinet sort/sølv 300W PSU, Super Low Noise
ASUS ATI Radeon X550GE PCI-E x 16, 256MB, DVI/TV-out
2 stk. GEIL, 512MB DDR PC400 RAM (PC3200)
Seagate Barracuda 7200.7 80GB, 7200rpm, 8MB, S-ATA/150, Fluid
Seagate Barracuda 7200.8 2500GB, 7200rpm, 8MB, S-ATA/150, Fluid
Asus P5LD2/Deluxe, Intel i945p, GLAN, Firewire, Audio 8channel
Intel Pentium 4 650 3.4 GHz HT FSB800 2MB (S775) - Boxed
NEC ND-3540A 16x DVD +/- RW brænder, sort - bulk (Dual layer)
Inkl. alle kabler, manualer og drivere samt musemåtte

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-11-05 19:01

"Michael Sørensen" <.> crashed Echelon writing

> Jeg har indhentet et tilbud fra den lokale pc-shop og vil høre, om jeg
> reelt får noget for pengene her.

Skal du betale 100,- eller 1000,-?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 19:06

> "Michael Sørensen" <.> crashed Echelon writing

> Skal du betale 100,- eller 1000,-?

Ja det er så det store spørgsmål. Jeg må indrømme, at min iver efter at
skrive indlægget gjorde udslag på kvaliteten heraf, idet der manglede en
væsentlig detalje.

Prisen er kr. 9.255,-

Dertil lægges skærm, styresystem, øvrige software og hardware, som jeg må
ønske for at få "den rigtige maskine"

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-05 11:27

"Michael Sørensen" <.> skrev i

> Prisen er kr. 9.255,-

Hvis du sammenligner med diverse tilbud rundt omkring, så er det alt for
dyrt. F.eks. Aldi og andre Medion maskiner. TDC har en fremragende maskine
til kun 4995,- (jeg har selv købt een) og den kan du opgrade med ekstra disk
for få penge.

Du får også mere for dine penge med den nye Aldi maskine..

Claus

Fra : Kim S

Dato : 20-11-05 21:22

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> HiClass video-line
> Attech Professional Line ATX Layout
Det kan jeg ikke hitte. Ikke engang på Google ??

> CompuCase Midi ATX kabinet sort/sølv 300W PSU, Super Low Noise
Sikkert et ok kabinet.... Ikk enoget "vildt".

> ASUS ATI Radeon X550GE PCI-E x 16, 256MB, DVI/TV-out
Fint grafikkort.

> 2 stk. GEIL, 512MB DDR PC400 RAM (PC3200)
Hvis det skal være "ultimativt", vile jeg vælge 2Gb...

> Seagate Barracuda 7200.7 80GB, 7200rpm, 8MB, S-ATA/150, Fluid
> Seagate Barracuda 7200.8 2500GB, 7200rpm, 8MB, S-ATA/150, Fluid
2500GB ?? Det var noget af et monster
Hvorfor en 80 og en 250 GB ?

> Asus P5LD2/Deluxe, Intel i945p, GLAN, Firewire, Audio 8channel
> Intel Pentium 4 650 3.4 GHz HT FSB800 2MB (S775) - Boxed
Fint valg.

> NEC ND-3540A 16x DVD +/- RW brænder, sort - bulk (Dual layer)
Jeg mener at "Plextor rules", når det kommer til brændere.

10K er noget i overkanten for ovenstående. Har du prøvat at samle priser
www.edbpriser.dk og sammenligne ?

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 21:38

Hej Kim.

Tak for svar.

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg ikke hitte. Ikke engang på Google ??

Det skyldes formentligt, at "Attech" er navnet på den computerbiks, som har
lavet tilbudet til mig (www.attech.dk) og det formentligt bare er navnet på
deres "layout" eller sammensætning af maskiner. Kun et gæt.

> Sikkert et ok kabinet.... Ikk enoget "vildt".

> Fint grafikkort.

> Hvis det skal være "ultimativt", vile jeg vælge 2Gb...

> 2500GB ?? Det var noget af et monster
> Hvorfor en 80 og en 250 GB ?

Jeg fik af forhandleren at vide, at han foretrak dette. Den lille til
styresystem og software m.v. og den store til reelle data.

> Fint valg.

> Jeg mener at "Plextor rules", når det kommer til brændere.
>
> 10K er noget i overkanten for ovenstående. Har du prøvat at samle priser
> på www.edbpriser.dk og sammenligne ?

Det har jeg ikke i dette tilfælde, men den føromtalte forhandler mener jo
(med god grund), at jeg ikke kan bruge det til noget, da den ikke tager
højde for service, vejledning, samling, test m.v. som jeg får hos en
forhandler.

Derfor ønsker jeg også info om den er det værd, hvilket du gav dit bud på.

Evt. kan jeg få hjælp herinde frem for en forhandler til at sammensætte en
maskine, hvor prislejet er noget bedre, men samtidig får en maskine, jeg kan
arbejde videre på.

TFT skærm som henvender sig til folk med dårligt syn og ikke skal bruges til
grafik, spil og video som primær.
Hukommelse og kraft til at håndtere større og flere programmer samtidig
Mulighed for at forbinde med bærbar computer (den har trådløst netværk) og
printer.
Mulighed for at tilslutte USB på front og bagi
Mulighed for at håndtere god musiklyd samt højtalere med subwoofer. Behøver
ikke have surround lyd.
1 x DVD brænder og 1 x DVD drev
Behøver ikke grafikkort, da jeg har et og maskinen ikke skal køre spil eller
grafik som primær.
Behøver ikke styresystem.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-05 11:35

"Michael Sørensen" <.> skrev

> [...]
> (med god grund), at jeg ikke kan bruge det til noget, da den ikke tager
> højde for service, vejledning, samling, test m.v. som jeg får hos en

Og det har han fuldstændig ret i!

> Evt. kan jeg få hjælp herinde frem for en forhandler til at sammensætte en
> maskine, hvor prislejet er noget bedre, men samtidig får en maskine, jeg
> kan arbejde videre på.

Det kan slet ikke betale sig. Jeg reparerer selv computere til dagligt, og
selv med forhandler rabatter kunne jeg ikke samle en maskine, som har samme
spec som diverse tilbud. Så jeg købte denne:

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=K7I6hS50dEs6lm31im36LWdXwGy0rL9q9vvE0bJvryb1_gBaSJoBIV9uBZxZrcWqpZs=?ProductUUID=9sQKamdgfJ4AAAEC%2eq3%2edVmo&CatalogCategoryID=2wgKamdMt_8AAAD8QE5hncfb&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_p_shop_comp_pc-stat&CategoryName=tdc_p_shop_comp_pc-stat&CategoryDomainName=

(husk det sidste lighedstegn)

Der er endda stereo tv kort. (og *virkelig* god lyd!* ) Intel High
Definition...

Den kommer nok i butikken igen, og du kan købe mange ekstra enheder for de
sidste femtusinde!

Ellers er der mange andre gode tilbud..

Claus

Fra : John

Dato : 21-11-05 13:40

> [...]
> (med god grund), at jeg ikke kan bruge det til noget, da den ikke tager
> højde for service, vejledning, samling, test m.v. som jeg får hos en

Mundlort skal man ikke lede længe efter....Din forhandler siger som han gør
fordi han tjener penge på skidtet og fordi han gerne vil sælge dig en
computer.
Den service du betaler for - har du betalt _rigeligt_ for med den pris han
tager ! Iøvrigt
er der noget der hedder produktgaranti.....Mener han virkelig at det er
noget "ekstra" ??
Han må da være idiot! -- eller bare en tand for smart......De penge han
tjener på skidtet kan
du lige så godt "veksle" til egen-reparationer eller løn til en billig
PC-nørd. Vejledning,
samling og test....Er manden jyde? Hva er det for en vejledning han snakker
om?
Er det ikke hans job at vejlede dig som kunde ? Samling...og test?! Goddag
mand
økseskaft...Hvis du skal betale for samling og test - hvor sidstnævnte nok
er ret
begrænset (hva tester de for om jeg må spørge?) - kan du sgu da lige så godt
selv samle skidtet....Så kan du spare 2-3000 kroner.

vh John
PC-samler med 18 års erfaring

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-05 17:38

"John" <johnjohn@sucker.com> skrev

> vh John
> PC-samler med 18 års erfaring

Og så kan man konkludere, at du ikke har lært en bønne i de 18 år!

LOL!

Claus

Fra : John

Dato : 21-11-05 21:01

og det skulle komme fra dig, som spørger om det er normalt at man kan bruge
mp3-spillere som USB lager.... *lol*

Fra : Esben

Dato : 22-11-05 05:02

"John" <johnjohn@sucker.com> skrev i en meddelelse

> Mundlort skal man ikke lede længe efter....Din forhandler siger som han
> gør
> fordi han tjener penge på skidtet og fordi han gerne vil sælge dig en
> computer.

Du får det til at lyde som noget kriminelt og svindleragtigt, at have en
butik hvor man taler med kunderne og kan komme tilbage og få yderligere
vejledning om det man har købt.

> [...]
> tager ! Iøvrigt
> er der noget der hedder produktgaranti.....Mener han virkelig at det er

Har han skrevet det? Desuden findes der mange serviceniveauer indenfor
garanti.

> Han må da være idiot! -- eller bare en tand for smart......De penge han
> tjener på skidtet kan
> du lige så godt "veksle" til egen-reparationer eller løn til en billig
> PC-nørd.

Han driver sandsynligvis en ærlig forretning med et vist serviceniveau- det
betyder ikke at han er idiot eller for smart.

> Vejledning,
> samling og test....Er manden jyde? Hva er det for en vejledning han
> snakker om?
> Er det ikke hans job at vejlede dig som kunde ?

Det du skriver giver ikke nogen mening. Du spørger om hvad det er for en
vejledning, på en måde så det lyder som om at vejledning er fuldstændigt
værdiløst - dernæst spørger du han er jyde. Til slut spørger om det
alligevel ikke er hans job (hvilket giver vejledning en vis værdi).

> [...]
> godt
> selv samle skidtet....Så kan du spare 2-3000 kroner.

Hvis han gerne vil have et samlet system der virker, så hjælper det jo ikke
at give ham en bunke printkort.

> vh John
> PC-samler med 18 års erfaring

(..)

--
Esben

Fra : Åge

Dato : 22-11-05 13:46

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel ikke er hans job (hvilket giver vejledning en vis værdi).

> Hvis han gerne vil have et samlet system der virker, så hjælper det jo

Esben er klog. Esben har samlet pc'er i 18 år. OM!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-11-05 11:24

"Michael Sørensen" <.> skrev

> Jeg har indhentet et tilbud fra den lokale pc-shop og vil høre, om jeg
> reelt får noget for pengene her.

Ja, helt sikkert. Du kan ikke finde noget tilsvarende til kr 1299,-

Claus