hurtigt "webcam" til motion capture
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 20-11-05 11:20

Jeg skal forsøge at lave en billig motion capture-løsning, og planlægger at
bruge 6 "webcams" tilsluttet samme computer og lave tracking af nogle
markører på det der skal trackes.
I den forbindelse søger jeg nogle hurtige kameraer med rimelig opløsning
(bare 640x480).

En gennemgang på edbpriser siger mig at standarden er 30fps med den ønskede
opløsning og at de kan fås til under 400 pr. stk. men da jeg vanskeligt kan
indkøbe et eksemplar af hver eneste model for at teste, så vil jeg høre om
nogen her har erfaring med anvendelige kameraer.

30fps er acceptabelt, omend det er i den meget lave ende. En anden vigtig
ting er eksponeringstiden. I værste fald eksponeres der jo 1/30s for hvert
billede hvilket vil give udtværing. I bedste fald eksponeres der i meget
kortere tid og de 30fps skuldes dataoverførselshastighed eller at ingen
ønsker mere end 30fps.

Kan nogen her pege mig i retning af hvilke kameraer der er gode?