AMD 64?
Fra : Jasper Norman

Dato : 19-11-05 23:56

Hejsa.

Jeg skal til at samle en ny PC.

I den (meget) gamle har jeg en AMD XP1800 (1500MHz).

Jeg kan se, at de nu hedder Athlon64 3000+ der kører 2 MHz. Er der tale om
en helt anden type i forhold til den gl. XP´er?

Jeg kan huske at XP´eren var den "bedste"dengang. Men hvis man kun er nået
fra 1500 til 2000MHz virker det ikke specielt imponerende?

Hvad med RAM? Jeg har pt. 768MB PC2100 siddende. Hvad hedder de nu om dage?
DDR II SDRAM? Jeg regner med at købe en gigabyte... der er vel stadig nok.
(primært spil, der kommer til at få maskinen til at svede)

Hvor meget strøm skal sådan en maskine have? 400W eller hur?

Mvh

Jasper

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 20-11-05 00:28

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan se, at de nu hedder Athlon64 3000+ der kører 2 MHz. Er der tale om
> en helt anden type i forhold til den gl. XP´er?

Alt det du spørger om kan du få besvaret rigeligt hvis du
ulejliger dig med at kigge tilbage i indlæggene og ellers
kigger lidt på nettet. XP3000+ er stadig et navn der skal
illustrere at den kan yde det samme som en P4 3000 MHz
Det er ikke frekvensen der bestemmer ydelsen men hvad
den kan "lave" ved en given frekvens.
Har i øvrigt selv en AMD64 3000+ og det kører rigtig godt.
Det gode ved det hele er temperaturen den er under 40 gr.
ved alm. brug og kan ikke presses over 47 ved belastning
ved alm. stuetemperatur selv med std. køler.
Grafikkort er også ny standard ift. hvad du har, ja alt næsten
uden diskettedrevet og CD-rom er vel anderledes format.

Fra : Kim Frandsen

Dato : 20-11-05 00:31

> Jeg kan huske at XP´eren var den "bedste"dengang. Men hvis man kun er nået
> fra 1500 til 2000MHz virker det ikke specielt imponerende?

hvad med AMD64 4000+, en clockfrekvens på 2,4 ghz?
der er også FX serien, fx57 mener jeg er 2,6 eller 2,8ghz, kommer vist en
fx59 til jul.
og så er der dual core x2 4800+ med en clockfrekvens paa 2,4 ghz.
der er en del ting i amd64 cpu der er bedre end de gamle amd's.

> Hvad med RAM? Jeg har pt. 768MB PC2100 siddende. Hvad hedder de nu om
> dage? DDR II SDRAM? Jeg regner med at købe en gigabyte... der er vel
> stadig nok. (primært spil, der kommer til at få maskinen til at svede)

DDR II ram er kun til Intel, der kommer dog vist noget nyt fra AMD snart der
understøtter DDR II.
Tror ellers det er pc 3700 du skal have fat i.

Mvh. Kim Frandsen
You'll Never Walk Alone - Liverpool FC fan
Live Long And Prosper - Star Trek fan
Yahoo MSN ID: piqarddk@yahoo.dk