Andet multimedie
Baggrund i Illustrator skal ændres
Fra : Marianne

Dato : 24-01-06 21:45

Hej

Jeg har vist fået rodet mig ud i noget ....

I et forsøg på at fremstille et Danmarkskort, som skulle vise noget bestemt,
scannede jeg et eksisterende kort og lagde det ind i Illustrator som
'Baggrund'. I laget ovenpå tegnede jeg så det, der skulle vises relateret
til kortet.

Nu har jeg imidlertid brug for at kunne ændre farven på Danmark(!) Som
udgangspuntk er farven een grå nuance, og jeg skal skifte til en anden grå
nuance. Jeg kan godt identificere selve farvens kode, men da 'danmark' ikke
er et objekt, kan jeg ikke umiddelbart få lov at ændre farven

Eller kan jeg ?????

mvh

marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-01-06 02:31

Marianne wrote:

> [...]
> anden grå nuance. Jeg kan godt identificere selve farvens kode, men
> da 'danmark' ikke er et objekt, kan jeg ikke umiddelbart få lov at

Det kan du ikke i Illustrator, men du kan indlæse baggrunden i PhotoShop og
ændre den der.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Marianne

Dato : 25-01-06 23:21

> Det kan du ikke i Illustrator, men du kan indlæse baggrunden i PhotoShop
> og
> ændre den der.

Det prøver jeg. Tak.

mvh
marianne

Fra : RoJo

Dato : 25-01-06 18:57

On 24/01/06 21:44, in article 43d691bf$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> [...]
> nuance. Jeg kan godt identificere selve farvens kode, men da 'danmark' ikke
> er et objekt, kan jeg ikke umiddelbart få lov at ændre farven

Så skal du vel bare kopiere objektet, "skære" Danmark ud og placere ovenpå
med den nye farve.

Mvh RoJo