Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændre tekst element i PSP 8
Fra : Cifly

Dato : 20-01-06 19:59

Hej NG

Først og fremmest; jeg er newbie i grafik verdenen, så jeg håber i kan bære
over med mig

Jeg har oprettet et "floating" tekst element. Derefter har jeg tilføjet
forskellige andre elementer til min fil og ønsker nu at ændre min tekst.

Hvordan gør jeg det?

Jeg har forsøgt mangt og meget, for at aktivere mit tekstelement så jeg kan
ændre både skrifttypen og indholdet.

--
Venlig hilsen
www.flygenrings.dk

"Sometimes when you lose, you win" - Robin Williams "What dreams may come"

Fra : Hanne V. F.

Dato : 20-01-06 20:26

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt mangt og meget, for at aktivere mit tekstelement så jeg
> kan ændre både skrifttypen og indholdet.

Hvis teksten er på et selvstændig lag, så aktiverer du laget blot ved at
klikke på det.

Har du teksten oven i noget andet, så er det forfra, men det kan du jo
hurtigt
- det har mange vist været på - den med om igen.
Hilsen Hanne

Fra : Cifly

Dato : 21-01-06 06:11

Hanne V. F. skrev:

> Hvis teksten er på et selvstændig lag, så aktiverer du laget blot ved at
> klikke på det.

Det har jeg forsøgt:

1. New (CTRL+N)
2. New Raster/Vector layer (har forsøgt med begge)
3. Indsætter tekst
4. Indsætter nyt lag med en firkant
5. Aktivere "Tekst" laget ude i paletten "Layers" (F8)
6. Forsøger at aktivere teksten på én eller anden måde, men uden held.

> Har du teksten oven i noget andet, så er det forfra, men det kan du jo
> hurtigt
> - det har mange vist været på - den med om igen.

Det tror jeg gerne
Og oven på noget andet, bare for t se om jeg har forstået det ret. Med det
mener du at teksten er indsat uden valg af "Nyt lag", ik?

Fra : emj

Dato : 21-01-06 06:28

Cifly skrev:

>1. New (CTRL+N)
>3. Indsætter tekst
>5. Aktivere "Tekst" laget ude i paletten "Layers" (F8)

OK

>6. Forsøger at aktivere teksten på én eller anden måde, men uden held.

6. Klik på krydset til venstre for tekstlayer

Nu dukker der et lag frem, hvor der i venstre side er vist et A og et
øje
Højreklik på Aét og vælg "edit tekst"

Hilsen emj

Fra : Cifly

Dato : 21-01-06 16:49

emj skrev:

> 6. Klik på krydset til venstre for tekstlayer

Kan ikke få øje på et kryds?

> Nu dukker der et lag frem, hvor der i venstre side er vist et A og et øje
> Højreklik på Aét og vælg "edit tekst"

Formentlig af ovenstående årsag, kan jeg heller ikke få øje på et A eller et
øje?

Her er et snapshot af hvad jeg ser: http://knowhow.frac.dk/Grafik.html

Fra : emj

Dato : 21-01-06 18:16

Cifly skrev:

>Her er et snapshot af hvad jeg ser: http://knowhow.frac.dk/Grafik.html

Jeg kan da ikke se på det snapshot, at det overhovedet stammer fra din
layerpalette.

Det er længe siden, at jeg havde version 8. I dag er det jo
version 10.02

Prøv at se her. Sådan ser det ud hos mig.
Hilsen emj

Fra : Cifly

Dato : 24-01-06 12:05

emj skrev:

> Jeg kan da ikke se på det snapshot, at det overhovedet stammer fra din
> layerpalette.

Hvad er det ved billedet der mangler, når du ikke kan se det kommer fra min
palette?

>Det er længe siden, at jeg havde version 8. I dag er det jo
>version 10.02

Så må jeg jo anskaffe mig 10.02, selvom det koster. Der kommer mere i
fremtiden - ambitionerne mangler jo ikke

> Prøv at se her. Sådan ser det ud hos mig.

Hvor?

Fra : emj

Dato : 24-01-06 12:12

Cifly skrev:

>Hvor?

Undskyld
Her
http://212.10.68.96/emj/psp/

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 24-01-06 12:13

Cifly skrev:

>Hvad er det ved billedet der mangler, når du ikke kan se det kommer fra min
>palette?

Jeg kan kun se et transparent billede med noget tekst og det er der
ikke meget layerpalette over.
Hilsen emj

Fra : Cifly

Dato : 29-01-06 12:24

emj skrev:

> Det er længe siden, at jeg havde version 8. I dag er det jo
> version 10.02
>
> Prøv at se her. Sådan ser det ud hos mig.

Så har jeg anskaffet mig ver. 10 og så står det hele jo klart of tydeligt.
Så nu drøner det bare derudaf med tekstelementer og effekter

Takker for engagement.