Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan ikke pludselig ikke åbne nogle jpg fil~
Fra : Magnus

Dato : 20-01-06 15:00

Hej har et problem med at åbne mine jpg billeder fra et digitalkamera. Fx.
hvis jeg har en mappe med 3-400 billeder på harddisken som jeg så vil browse
igennem med programmet ACDSee eller åbne i Photoshop så kan ingen af
programmerne læse billederne. Jeg har kunne åbne dem og det er ikke alle
billederne nogle af dem kan åbnes fx. 25% eller sådan noget og de er jævnt
fordelt blandt de små 400 billeder.

Hvis det var en fejl på HD et sted men det er det samme med billederne som i
sin tid blev taget fra kameraet og brændt på en dvd.

Hvad kan jeg gøre er mine billeder gået tabt eller hvad kan jeg gøre?

/Magnus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-01-06 19:46

Magnus wrote:

> Hvad kan jeg gøre er mine billeder gået tabt eller hvad kan jeg
> gøre?

Læg et af de dårlige billeder online og lad os se om det er billederne
eller din software, der har problemer.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Magnus

Dato : 20-01-06 19:54

> Læg et af de dårlige billeder online og lad os se om det er billederne
> eller din software, der har problemer.
> --

Hvordan er det lige jeg gør det?

/Magnus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-01-06 20:36

[Toke: Læg et dårligt billede online]

F.eks. med http://www.sendmefile.com/
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Magnus

Dato : 21-01-06 08:14

> F.eks. med http://www.sendmefile.com/
> --

Jeg har uploadet et billed af dem jeg ikke kan åbne her:

http://www.sendmefile.com/00241113

/Magnus

Fra : Pico

Dato : 21-01-06 13:14

Magnus wrote:

> Jeg har uploadet et billed af dem jeg ikke kan åbne her:
>
> http://www.sendmefile.com/00241113

Når jeg henter filen er den ikke en JPG, der kommer bare aller tegn,
bogstaver osv.
Pico

Fra : Magnus

Dato : 21-01-06 15:10

> Når jeg henter filen er den ikke en JPG, der kommer bare aller tegn,
> bogstaver osv.

Du skal ikke klikke på den men højreklikke og vælge "Gem som"

/SA

Fra : Pico

Dato : 21-01-06 20:02

Magnus wrote:

> Du skal ikke klikke på den men højreklikke og vælge "Gem som"

Nå ja, jeg utrykte mig forkert. Når jeg henter den vil den ikke åbne som
JPG og kigger man nærmere på den virker den ikke, ihvertfald ikke for
mig.
Pico

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-01-06 19:10

Magnus wrote:

> Jeg har uploadet et billed af dem jeg ikke kan åbne her:
>
> http://www.sendmefile.com/00241113

Der er noget helt galt med din fil. De første KB af filen er rene
ettaller (binært set) og der optræder en del blokke af den slags
længere henne i filen. Jeg tvivler meget stærkt på at den kan reddes.

Er du helt sikker på at det er de samme udgaver du har på DVD? Prøv
evt. at tage DVD'en med til en kammerat og se om det går bedre der.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Magnus

Dato : 21-01-06 20:32

> Der er noget helt galt med din fil. De første KB af filen er rene
> ettaller (binært set) og der optræder en del blokke af den slags
> længere henne i filen. Jeg tvivler meget stærkt på at den kan reddes.

Ja det er meget mærkeligt hvad der har skadet mine billeder kan det være en
virus som æder mine jpg billeder eller hvad kan det mon være?

/Magnus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-01-06 16:19

Magnus wrote:

> Ja det er meget mærkeligt hvad der har skadet mine billeder kan
> det være en virus som æder mine jpg billeder eller hvad kan det
> mon være?

Muligvis. Men så ville der sikkert have stået "This JPEG destroyed by
SuperWhammoViruz v5.6" i filen. Mit gæt er at fejlen er sket ved
overførsel fra kort til harddisk.

Bruger du kortlæser eller overfører du direkte fra kameraet?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Magnus

Dato : 22-01-06 21:12

> [...]
> overførsel fra kort til harddisk.
>
> Bruger du kortlæser eller overfører du direkte fra kameraet?

Billederne har været der jeg overfører dem via en USB HD med kortlæser til
harddisken hvor jeg har gennemset alle billeder og slettet de dårligste. Dem
der var tilbage har jeg så gemt i en mappe både på HD og DVD og det er i den
jeg nu ca. 9 måneder senere ikke kan åbne alle billederne.

Jeg har siden da lavet flere dvd'er med billeder og der er ingen problemmer.

/Magnus

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-01-06 01:53

Magnus wrote:

> Billederne har været der jeg overfører dem via en USB HD med
> kortlæser til harddisken hvor jeg har gennemset alle billeder og
> slettet de dårligste.

Jeg må melde pas. Når dine andre dvd'er virker, hjælper det næppe at
prøve den med de ødelagte billeder i en anden computer. Når headeren i
JPEGs er smadret de første par tusind bytes frem, er der næppe meget at
gøre ved selve filerne. Jeg kan ikke se nogen måde, hvorpå du kan redde
dine billeder.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/