Andet multimedie
bentjuul 3670
Visitkort
Fra : Kristian Skriver Jen~

Dato : 19-01-06 03:05

Jeg er ved at lave et visitkort og bruger photoshop til det, men jeg synes
ikke kvaliteten er god nok. Det firma der trykker kortene skal have det i
pdf-format, men når jeg gemmer i pdf, synes jeg det bliver noget grynet,
når jeg zoomer ind.

Jeg overvejer om det kan have noget med opløsningen af gøre. Jeg brugte en
opløsning på 300 dpi. Burde det ikke være nok? Kan der være andet galt?

Eller kender nogen et godt program til at lave visitkort i?

Med venlig hilsen
Kristian Skriver Jensen

Fra : Martin Helbo

Dato : 19-01-06 10:40

Kristian Skriver Jensen wrote:

> Eller kender nogen et godt program til at lave visitkort i?

Nu er Photoshop ikke lige det smarteste program at lave visitkort i.
Brud istedet InDesign eller Illustrator, og lav en pdf derfra.

Mvh
Martin

Fra : Inger

Dato : 21-01-06 21:50

Martin Helbo wrote:

> Nu er Photoshop ikke lige det smarteste program at lave visitkort i.
> Brud istedet InDesign eller Illustrator, og lav en pdf derfra.
>
> Mvh
> Martin

Helt enig. Photoshop er "kun" til billeder. Du skal bruge InDesign til
at sætte billeder og tekst sammen. Eller Illustrator, men jeg tror at
InDesign vil være nemmere for den uerfarne

Inger

Fra : oz3jbp

Dato : 22-01-06 10:29

eller hvad med CorelDraw7

Jørgen

Fra : Ole Pedersen

Dato : 22-01-06 12:18

"oz3jbp" <oz3jbpx@privat.dkx> skrev i en meddelelse
> eller hvad med CorelDraw7
>
> Jørgen
>
> "Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

Hej
Jeg har faktisk gode erfaringer med både Publisher og især Avery Design Pro!
og billedbehandlingen i PaintShop eller PhotoFiltre

Ole P

Fra : Esben

Dato : 25-01-06 08:34

"oz3jbp" <oz3jbpx@privat.dkx> skrev i en meddelelse
> eller hvad med CorelDraw7

Ja, Corel Draw er udmærket til visitkort, idet det både kan håndtere bitmap
og vektorgrafik.

--
Esben