Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign: fontfarve
Fra : Malene Hald

Dato : 18-01-06 10:22

Argh! Er ved at lære mig selv indesign. Har et temmelig dumt spørgsmål:
hvordan angiver man farver på tekst? Det kan ikke lykkedes mig at finde det
endnu med hjælp fra bøger og net og alt muligt.

Hjælp....

Malene

Fra : steen

Dato : 18-01-06 11:33

> [...]
det
> endnu med hjælp fra bøger og net og alt muligt.

Hej Malene

Marker din tekst
- Tryk F6 på tastaturet (så får du farvepaletten frem)
- Tryk på den trekantede pil oppe i højre hjørne af paletten
- Vælg rgb eller cmyk farver, alt efter hvad du skal bruge
- Indtast din farvekodeværdier eller vælg din farve med pipetten ved at køre
musen henover farverne

Held og lykke
Steen

Fra : Malene Hald

Dato : 18-01-06 14:25

> [...]
> - Vælg rgb eller cmyk farver, alt efter hvad du skal bruge
> - Indtast din farvekodeværdier eller vælg din farve med pipetten ved at

Tak.... nu er jeg glad igen:)

Malene

Fra : RoJo

Dato : 18-01-06 17:23

On 18/01/06 11:33, in article dql5l3$ncf$1@news.net.uni-c.dk, "steen"
<s@mile.dk> wrote:

> [...]
> - Vælg rgb eller cmyk farver, alt efter hvad du skal bruge
> - Indtast din farvekodeværdier eller vælg din farve med pipetten ved at køre

Du kan også bare markere tekstboksen - klikke på det lille "T" I toppen af
farvepaletten - og så vælge en farve.

Mvh RoJo