Andet multimedie
bentjuul 3670
Konvertering af billeder til CMYK (mange b~
Fra : hs

Dato : 16-01-06 20:22

(Adobe Photoshop CS2)

Jeg har en rimelig stor bunke billeder jeg skal have konverteret til
CMYK, da de skal bruges i InDesign og senere til tryk.

Hvordan gør jeg det lettest.

Jeg har leget lidt med "batch" funktionen. Har bl.a. lavet en action
der ændrer mode til CMYK. Denne har jeg valgt i en batch, men på
mange af billederne skal jeg selv indtaste i hvilken kvalitet billedet
skal gemmes i. Hvordan kan jeg slippe for det eller een gang for alle
vælge kvaliteten (og bør den være højst mulig? - filerne bliver da
noget større...?)

Jeg har forsøgt forskellige ting, men den bliver ved at poppe op med
at spørge vedr. størrelsen, og så tager det for lang tid.

Hvordan gør jeg det lettest.

Fra : cogco

Dato : 16-01-06 22:25

"hs" <emhedo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg tror at det er i din optagelse der mangler noget.
Det billede du brugte da du "optog" din action, havde muligvi sikke behov
for at få indstillet "kvalitet".
Prøv at finde et billede du ved vil poppe op med en "kvalitet" dialogboks og
optag så din action igen.

mvh
Claus

Fra : hs

Dato : 16-01-06 22:46

Tak for dit indlæg.

Jeg har prøvet igen. Ved et billede hvor den popper op og spørger
hvordan jeg vil gemme har jeg gjort følgende...

Action: Mode indstilles til CMYK, save - hvorefter vinduet popper op og
spørger om kvaliteten, som sættes til 6, dette klikker jeg ok til og
lukker billedet, herfter stopper jeg optagelsen.

Det kører fint med nogle billeder og ind imellem popper vinduet op og
spørger. Det er lidt langsommeligt, men måske er der ikke andre
løsninger...?