Andet multimedie
bentjuul 3670
grafik, pænt til web
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 17:45

Hej NG

Vil lige høre, om I kan forklare mig, hvordan jeg gemmer bedst til web ?

Jeg har et 'logo' med noget tekst lavet i Illustrator. Jeg gemmer i jpg
maximum kvalitet. Men alligevel synes jeg, at det bliver noget grimt i
kanterne. Hvad er de bedste indstillinger, når jeg gemmer i illustrator til
web ???

/ Muster

Fra : Brian S

Dato : 11-01-06 17:58

Prøv at gemme i "gif".

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 18:08

"Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Prøv at gemme i "gif".

har prøvet... men hvad er indstillingerne ?????

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-01-06 18:29

Muster Muster skrev:
> har prøvet... men hvad er indstillingerne ?????

Der findes næppe en indstilling der på magisk vis
får alle billeder til at fremstå pæne.
kan vi komme til at se resultatet som det ser
ud nu (link)? Jeg har i hvert fald svært ved at se i min
krystalkugle hvad det er der går galt med dine kanter :)

--
Peter J

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 19:02

Ok, forenkling af spørgsmålet:

Hvordan gemmer i en grafik tekst, f.eks. Garamond, som nemt får nogle
shadede kanter

Altså: jpg eller gif???
indstillinger..... ???

/Muster

Fra : per christoffersen

Dato : 11-01-06 19:21

"Muster Muster" <zz> skrev i en meddelelse

> Ok, forenkling af spørgsmålet:
>
> Hvordan gemmer i en grafik tekst, f.eks. Garamond, som nemt får nogle
> shadede kanter

Jeg bruger helst Photoshop til grafik, hvor der indgår tekst.
Photoshop har mere avncerede muligheder for anti-alisering af teksten, så
man har bedre kontrol over udseendet (jeg bruger som regel 'smooth', nogen
gange 'crisp').
Slutformatet, hvis der kun indgår tekst er som regel en Gif i 16 farver, det
bliver somregel mindst og pænest.
Photoshop vil som regel gerne lave anti-aliseringen i 17 farver, men den
sidste farve der forsvinder kan man faktisk ikke se.

Illustrator og webgrafik med anti-alisering har jeg aldrig rigtig fået til
at lykkes, så jeg selv forstod hvorfpr det blev godt.

Jeg bruger stadig vers. 7 af begge programmer, - jeg ved ikke om der er
forbedringer i de senere versioner.

/Per

Fra : Brian S

Dato : 11-01-06 18:23

Hvorfor fem spørgsmålstegn?

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 18:34

Hvorfor fem spørgsmålstegn?

du skulle vel ikke hedde suresen til efternavn??????

Fra : Martin Poll

Dato : 12-01-06 20:08

> [...]
> maximum kvalitet. Men alligevel synes jeg, at det bliver noget grimt i
> kanterne. Hvad er de bedste indstillinger, når jeg gemmer i illustrator

Hej Muster

Du kan prøve at bruge gif og Matte i "save for web" .
matte vælg other i stedet for none, og vælg den baggrundsfarve du vil bruge
som baggrund til din gif.
Så skal det nok blive pænt i kanterne.

Med venlig hilsen
Martin Poll