Andet multimedie
bentjuul 3670
IrfanView
Fra : oz3jbp

Dato : 04-01-06 09:32

Jeg har IrfanView v. Engelsk

Jeg har et billede/clipark som jeg vil have baggrunden
gennemsigtig til en hjemmeside. kan det gøre med IrfanView,
og hvad heder det på Engelsk ?
eller kan det gøres i Corel Draw 7

Jørgen

Fra : oz3jbp

Dato : 04-01-06 11:04

hej igen

eller kan det gøres og hvordan med Adobe Photo Shop 7

Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-06 14:09

oz3jbp wrote:
> eller kan det gøres og hvordan med Adobe Photo Shop 7

Jeg ved at det kan gøres i Paint Shop Pro - men vil tro at det kan gøres i
flere andre også ?

Du skal lede efter en funktion, der hedder noget i stil med "Set color as
transperent" eller noget lignende....

Jan

Fra : Steen

Dato : 04-01-06 16:33

"oz3jbp" <oz3jbpx@privat.dkx> wrote in message
> hej igen
>
> eller kan det gøres og hvordan med Adobe Photo Shop 7
>
> Jørgen

I photoshop 7 vælger du vælger du magisk viskelæder og sætter radius til
f.eks. 1, hvis baggrunden er næsten helt ensfarvet.
Prøv dig frem med højere værdi i radius, hvis baggrunden har flere nuancer
af den samme farve.
Herefter gemmer du billedet til web, sætte "v" i gennemsigtig/transparent og
vælger gif som format.

Hvis dette ikke er løsningen, så kom med et link til billedet.

Held og lykke
Steen

Fra : oz3jbp

Dato : 05-01-06 07:36

"Steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og
> vælger gif som format.
>
> Hvis dette ikke er løsningen, så kom med et link til billedet.

jeg kan ikke rigtig finde ud af det, her er et link
det er de 3 hvide felter i billede der skulle være
sådan at baggrundsbillede se også.

http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/hjemmeside/prove1.html

oz3jbp@privat.dk

på forhånd tak

Jørgen

Fra : emj

Dato : 05-01-06 11:44

oz3jbp skrev:

>jeg kan ikke rigtig finde ud af det, her er et link
>det er de 3 hvide felter i billede der skulle være
>sådan at baggrundsbillede se også.
>
>http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/hjemmeside/prove1.html

Hvordan vil du have at vi skal se et billede, som ligger på din
harddisk?

src="file:///C:/mine%20foto/prove/prove.jpg" />

Hilsen emj

Fra : oz3jbp

Dato : 05-01-06 12:34

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Hvordan vil du have at vi skal se et billede, som ligger på din
> harddisk?
>
> src="file:///C:/mine%20foto/prove/prove.jpg" />
>
> Hilsen emj

undskyld nu skulle det virke

Fra : emj

Dato : 05-01-06 12:56

oz3jbp skrev:

>undskyld nu skulle det virke
>http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/hjemmeside/prove1.html

Du kan aldrig få en transparent baggrund på et jpg billede.
Det skal være GIF eller PNG

Hilsen emj

Fra : oz3jbp

Dato : 05-01-06 13:23

> Du kan aldrig få en transparent baggrund på et jpg billede.
> Det skal være GIF eller PNG
>
> Hilsen emj

Jeg vil lave en ny og i GIF,
ved ud/i om jeg kan læse om det på nettet
hvordan man laver en transparent billede ?
med f.eks. adobe photoshop 7,0

Jørgen

Fra : oz3jbp

Dato : 05-01-06 23:11

hej igen, jeg har lavet det, men kan ikke forklare hvordan det lykkes,
http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/

ellers stor tak til jer alle for hjælpen