Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket program til www ...
Fra : Cifly

Dato : 30-12-05 15:28

Hej NG

Hvilket program skal jeg kigge efter, når vi taler grafik til nettet. De to
jeg hører mest om er Jasc PSP og Adobe Photoshop.

Men for det første er de hamrende dyre og for det andet er de muligvis en
anelse for rigt udstyret til mit behov. Altså, cost benefit hænger ikke helt
sammen.

Hvad foretrækker i og hvad vil i anbefale (billigst og bedst til formålet)?

--
www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

Fra : emj

Dato : 30-12-05 15:43

Cifly skrev:

>Hvilket program skal jeg kigge efter, når vi taler grafik til nettet. De to
>jeg hører mest om er Jasc PSP og Adobe Photoshop.

Jeg tror, du skal gå efter Adobe Photoshop Elements, som er lillebror
til Adobe Photoshop. Den koster ca. 500 kr..

Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-12-05 18:22

Cifly skrev:

> [...]
>jeg hører mest om er Jasc PSP og Adobe Photoshop.

>Men for det første er de hamrende dyre og for det andet er de muligvis en

Det kommer an på hvad du forstår ved 'grafik til nettet' og hvad du
vil gøre ved filerne inden du lægger dem op. Hvis det er fotos du vil
redigere, så er emj's forslag godt. Hvis du i det væsentlige bare vil
beskære, formindske og komprimere til jpg, png eller gif, kan du måske
klare dig med den gratis

http://www.irfanview.com/

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Cifly

Dato : 30-12-05 19:08

Peter Loumann skrev:

> [...]
> redigere, så er emj's forslag godt. Hvis du i det væsentlige bare vil
> beskære, formindske og komprimere til jpg, png eller gif, kan du måske

Ja, det er jo det. Jeg er ny "websmed", så jeg ved ikke hvad fremtiden vil
bringe af muligheder og behov. Men umiddelbart handler det om at; beskære,
komprimere, effekter på grafikelementer, banner, knapper - noget i den dur.

Fra : emj

Dato : 30-12-05 19:55

Cifly skrev:

>effekter på grafikelementer, banner, knapper

Det kan irfanview ikke rigtig klare klare.

Hilsen emj

Fra : Morten Lind

Dato : 30-12-05 21:38

Cifly <flygenring@SLETpostkasse.net> wrote:

> [...]
> komprimere, effekter på grafikelementer, banner, knapper - noget i den dur.

........og som i alle af livet forhold, sætter man sig grundigt ind i
det, man har tænkt sig at foretage, ikke sandt?

"smed" bliver du efter fire og et halvt års uddannelse, og det koster en
masse penge, ikke sandt?

Men masser af penge har vi ingen af, så dem vil vi gerne tjene flest af
på kortest mulig tid, uden indsats.

Så jeg synes, du skulle downloade Netscape(tror, den er i version 7.+),
for i den "pakke" får du en webeditor, du kan øve dig på(Composer). Det
er WYSIWYG, så det går nok

Grafik, knapper m.m. kan du jo stjæle på internettet

Inden du får set dig om, er du kørende med big business, så jeg ønsker
dig al mulig held og et godt nyt år, der tilgodeser dine drømme.....

M.

Fra : Hagar

Dato : 30-12-05 23:29

> [...]
>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Det lyder til at du er en bitter og tidligere mand i faget. Jeg er en der
tidligere har været i faget, og er ikke bitter, der var bare en der var
bedre end mig, og det kan ikke forhindres. Jeg har det bare sådan, jeg
hjælper da gerne andre hvis jeg kan, det skal ikke gå ud over dem at andre
er bedre end mig !

Hagar

Fra : Morten Lind

Dato : 31-12-05 07:35

Hagar <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
> bedre end mig, og det kan ikke forhindres. Jeg har det bare sådan, jeg
> hjælper da gerne andre hvis jeg kan, det skal ikke gå ud over dem at andre

OK - så har vi vist begge misforstået hinanden

Godt nytår alligevel

M.

Fra : sdsf

Dato : 31-12-05 12:57

Morten Lind skrev:

> OK - så har vi vist begge misforstået hinanden
>
> Godt nytår alligevel
>
> M.

De sidste indlæg her, er strålende eksempeler på hvor træls det let
bliver når man er for indforstået, og så tilmed blander ironi ind.

Det ender i en stor gang misforståelser, og ingen blev klogere.

Morten Lind: Kan du kort forklere hvad meningen var med dit indlæg?
Hvordan skulle det forståes?

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 30-12-05 21:47

Cifly wrote:
> Hvilket program skal jeg kigge efter, når vi taler grafik til nettet. De
> to jeg hører mest om er Jasc PSP og Adobe Photoshop.

Photoshop (den store) er til professionel brug, og ret dyr.

Selv bruger jeg Paint Shop Pro, der kan alt du får brug for til web-design.
Incl. bannere mv.

> Men for det første er de hamrende dyre og for det andet er de muligvis en
> anelse for rigt udstyret til mit behov. Altså, cost benefit hænger ikke
> helt sammen.

Det må du afgøre med dig selv. Omvendt, er det noget du virkelig satser på
at udvikle er det rart med et program der kan vokse med opgaverne.

--
/Lars

Community for Digitale Video Recordere & TV
http://www.recordere.dk

Fra : Denn!s H

Dato : 31-12-05 11:45

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men for det første er de hamrende dyre og for det andet er de muligvis en
> anelse for rigt udstyret til mit behov. Altså, cost benefit hænger ikke

Alt Om Data December 2005, omtalte et gratis billedbehandlingsprogram
Paint.NET www.eecs.wsu.edu/paint.net

eller
http://sourceforge.net/softwaremap/trove_list.php?form_cat=106

--

vh
Denn!s H

Fra : Cifly

Dato : 01-01-06 19:46

Fra : Cifly

Dato : 01-01-06 19:48

Denn!s H skrev:

> Alt Om Data December 2005, omtalte et gratis billedbehandlingsprogram
> Paint.NET www.eecs.wsu.edu/paint.net
>
> eller
> http://sourceforge.net/softwaremap/trove_list.php?form_cat=106

Virker meget godt og mindre tungt end de andre. Men som det umidelbart ser
ud til, er det på bekostning af funktioner som bl.a. gradient mm. Men helt
klart et udemærket alternativ til Paint.

--
Venlig hilsen www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come