Andet multimedie
bentjuul 3670
Stort problem med en næse
Fra : Hagar

Dato : 25-12-05 21:31

Hej i gruppen

Jeg har fået en "lille" hygge opgave. Jeg har fået et indscannet billede af
en jeg kenders oldeforældre, et rigtigt godt gammelt et. Der er bare det at
der er så skadet med tiden at der skal gøres noget. Jeg har så sagt ja til
opgaven, men det skete nok lidt for hurtigt, for nu jeg ser det, så er der
så meget skade på det at det vil tage rigtig lang tid at få styr på, men
ikke helt umuligt. Der er bare et STORT problem, og det er hans næse, den er
helt væk, ridset væk. Jeg har så fundet en anden som jeg vil mene passer ind
i det andet billede, men nu er mit problem så kommet. Den nye næse er i
grå-skala, det har jeg så ændret til rgb farver, men jeg skal ramme de samme
brunlige nuancer som det billede jeg vil rette op på, hvordan gøres det ?
Jeg bruger PhotoShop CS til formålet, så hvis der er en der har mod på at
forklare mig det, så kom an, eller hvis der er et link til noget jeg kan
læse, Dansk/Engelsk, så er det også fint. Jeg har forsøgt mig med det der er
Image - adjusment, men jeg syntes ikke rigtigt jeg rammer farverne rigtigt.

Hagar

Fra : RoJo

Dato : 26-12-05 09:21

On 25/12/05 21:31, in article 43af015c$0$8836$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Image - adjusment, men jeg syntes ikke rigtigt jeg rammer farverne rigtigt.

Hej Hagar

Prøv om du ikke kan anvende "color replacement tool" (som ligger sammen med
din brush).

Der er en del andre metoder - men prøv lige den her først.

Mvh RoJo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-12-05 12:43

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> læse, Dansk/Engelsk, så er det også fint. Jeg har forsøgt mig med det der
> er Image - adjusment, men jeg syntes ikke rigtigt jeg rammer farverne

Måske du kan bruge match color. Op i image>adjustments>match color, så nede
under source vælge du det billede som du matche color med. Under image
options kan du lege lidt med de forskellige skydeknapper til du rammer det
rigtige. Du skal have begge billeder åben fra starten. Der er nok andre
muligheder at gøre det på, men det er den som jeg har haft held med at bruge
nogle gange.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.