MYSQL: kun de første 200 tegn
Fra : Leonard

Dato : 24-01-06 12:55

Hvordan nøjes jeg med at få de første 200 tegn af et textfelt?

SELECT id,felt FROM tabel

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 24-01-06 13:41

On Tue, 24 Jan 2006 12:54:56 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Hvordan nøjes jeg med at få de første 200 tegn af et textfelt?

Kig f.eks. på substring:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/string-functions.html

/Jesper

Fra : Thomas Skou

Dato : 24-01-06 13:43

> Hvordan nøjes jeg med at få de første 200 tegn af et textfelt?
>
> SELECT id,felt FROM tabel

SELECT id, LEFT(felt, 200) FROM tabel

eller evt.

SELECT id, SUBSTRING(felt, 1, 200) FROM tabel

/Thomas

Fra : Leonard

Dato : 24-01-06 14:22

Thomas Skou <skou@skisport.dk> wrote:

>SELECT id, LEFT(felt, 200) FROM tabel

SELECT id, LEFT(felt,200) AS felt FROM tabel

virker, uden AS felt var resultatet ikke i ['felt']

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jens

Dato : 24-01-06 14:58

> Hvordan nøjes jeg med at få de første 200 tegn af et textfelt?
> SELECT id,felt FROM tabel

Du har fået svar på det, men du kan med fordel selv se på
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/functions.html Det er jo så logisk at
slå op under "Strings" og så se hvilke muligheder der er

Fra : Leonard

Dato : 24-01-06 15:30

"Jens" <jens@REMOVE.hotmaill.com> wrote:

>Du har fået svar på det, men du kan med fordel selv se på
>http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/functions.html Det er jo så logisk at
>slå op under "Strings" og så se hvilke muligheder der er

Ja tak, det link er gemt, så kan jeg måske klare mig selv i fremtiden.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/