[MYSQL] omvendt asterix
Fra : Leonard

Dato : 23-01-06 12:00

Kan jeg lave en celle (varchar) i MySQL der kan have et indhold, så
den giver sand ved alle forespørgsler til den?

Altså en tabel:
id, felt1, felt2
med et indhold:
1, tekst nr 1, tekst nr 2
2, tekst nr 3, *
3, tekst nr 4, tekst nr 5

og så vil en query: SELECT id FROM tabel WHERE felt2 = 'tekst nr 2'

give både 1 og 2 men ikke 3

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Martin Christensen

Dato : 23-01-06 21:39

Fra : Søren

Dato : 23-01-06 23:28

> [...]
> 2, tekst nr 3, *
> 3, tekst nr 4, tekst nr 5
>
> og så vil en query: SELECT id FROM tabel WHERE felt2 = 'tekst nr 2'

SELECT * FROM Table WHERE felt1="tekst nr 2" OR felt1="*" OR felt2="tekst nr
2" OR felt2="*"

Ellers forstår jeg ikke hvad du mener?

Fra : Leonard

Dato : 24-01-06 08:35

"Søren" <soren@removethis.com> wrote:

>SELECT * FROM Table WHERE felt1="tekst nr 2" OR felt1="*" OR felt2="tekst nr
>2" OR felt2="*"

Selvfølgelig og så kan jeg endda selv bestemme hvad tegnet * skal
være.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/