SQL 2000 log filen
Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 11:07

Hej

Hvordan kan jeg nulstille log filen i en SQL 2000.
Jeg har daglig backup af databasen, men log filen bliver ikke mindre.

Og under "taskpad" kan jeg se at den fylder 29,78 mb, men filen er over
10GB, men er det fordi at der er reserveret plads til den??
Og hvordan kan jeg gøre den mindre???

takker

NAS

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-01-06 17:52

"NAS" wrote

> Hvordan kan jeg nulstille log filen i en SQL 2000.
> Jeg har daglig backup af databasen, men log filen bliver ikke mindre.

Tag backup af transactionsloggen

> Og under "taskpad" kan jeg se at den fylder 29,78 mb, men filen er over
> 10GB, men er det fordi at der er reserveret plads til den??
> Og hvordan kan jeg gøre den mindre???

Du kan evt vælge simple recovery model i stedet for full recovery model

Lidt godnat-læsning :)
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/adminsql/ad_bkprst_8ik3.asp

- Peter