[MYSQL] kun en gang
Fra : Leonard

Dato : 17-01-06 12:32

SELECT indhold.id,oprettet,overskrift FROM indhold,nyheder WHERE
indhold.id=indholdid OR menu=161 ORDER BY indhold.id DESC

driller mig, da den giver de samme poster 2 gange, hvis begge
betingelser er opfyldt og det er ikke meningen.

tabellerne:
nyheder: id, indholdid
indhold: id, oprettet, af, overskrift, kort, tekst, menu

Hvordan undgår jeg at den samme indhold.id udtrækkes 2 gange?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jan Bachman

Dato : 17-01-06 18:06

On Tue, 17 Jan 2006 12:32:24 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Hvordan undgår jeg at den samme indhold.id udtrækkes 2 gange?

SELECT DISTINCT

/Jan

Fra : Leonard

Dato : 17-01-06 18:20