Flere bruger i samme databasse
Fra : Claus Larsen

Dato : 11-01-06 17:02

Hej allesammen

Jeg har et lille spørgsmål. Er der nogen der har en ide til hvordan man kan
lave det så flere brugere har adgang til samme fil på samme tidspunkt i et
excel ark og en access database
M.v.h. Claus Larsen

Fra : ///M

Dato : 11-01-06 17:27

Claus Larsen wrote:
> [...]
> man kan lave det så flere brugere har adgang til samme fil på samme
> tidspunkt i et excel ark og en access database

Du kan "Share" dit excel-ark (se under tools menuen).

///M

Fra : Claus Larsen

Dato : 11-01-06 17:36

> Du kan "Share" dit excel-ark (se under tools menuen).
>
> --
> Mvh
> ///M

Jeg takker mange gang det ser rigtig godt ud så er det kun access tilbage

MVH
Claus Larsen

Fra : Martin Christensen

Dato : 11-01-06 18:14

Fra : Claus Larsen

Dato : 11-01-06 20:38

> Hvis I skal være flere om samme database, er det vist på tide at
> flytte væk fra Access og få jer en rigtig DBMS. Det er bl.a. den
> slags, de er gode til.
>
> Martin

Kan det ikke passe at man bare kan bruge access som det er til flere bruger

mvh claus

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-01-06 21:36

Således skrev Claus Larsen den Wed, 11 Jan 2006 20:38:05 +0100:

>Kan det ikke passe at man bare kan bruge access som det er til flere bruger

Split jeres base op i en frontend og en backend, hvis I skal være
flere om den.

Så har hver bruger en frontend med formularer, forespøgsler osv. og
backenden indeholder kun data.

Fut til <news:dk.edb.database.ms-access>

Knud
--
The temptation to push the degauss
button continuously is hard to resist.