Se tabel størrelse
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 14:35

Hej

Kan man på nogle måder se hvad det enkelt tabel i ens database fylder i
f.eks. KB ??

Takker

NAS

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-01-06 16:00

"NAS" <nomail_invalid> writes:

> Kan man på nogle måder se hvad det enkelt tabel i ens database fylder i
> f.eks. KB ??

Det afhænger som regel af databasen og platformen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 08:56

> Det afhænger som regel af databasen og platformen.

Det er en SQL 2000 på en windows 2000 server

NAS

Fra : Tom Jensen

Dato : 10-01-06 18:42

NAS skrev:
> Hej
>
> Kan man på nogle måder se hvad det enkelt tabel i ens database fylder i
> f.eks. KB ??
>
> Takker
>
> NAS

Det kommer an på hvilken database du anvender, i mySQL kan man se
i mySQL administrator. I oracle bliver der lavet en fil for hver
tabel. I access og MSSQL er der en fil til alle tabellerne.

Med venlig hilsen

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : N9

Dato : 10-01-06 19:51

Hej

Det er en SQL 2000, hvor i fil kan man se det??, Jeg ved at man kan se
hele
database, det er mdf og ldf filer.

Fra : Tom Jensen

Dato : 10-01-06 20:13

N9 skrev:
> Hej
>
> Det er en SQL 2000, hvor i fil kan man se det??, Jeg ved at man kan se
> hele
> database, det er mdf og ldf filer.

Så vidt jeg ved kan man ikke se hvad tabellerne fylder i kb, men du
kan to tælle rækker og derved få en ide om hvilke tabeller der
fylder mest.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-01-06 21:36

Således skrev NAS den Mon, 9 Jan 2006 14:34:52 +0100:

>Kan man på nogle måder se hvad det enkelt tabel i ens database fylder i
>f.eks. KB ??

Det kræver en Enterprise Manager.

Marker din database, vælg Taskpad oppe i menuen Vis.

Så får du en oversigt over forskellige ting ved databasen, der i
blandt "Table Info"

Søg på det relevante tabelnavn, og så kan du se hvad tabellen fylder
og hvor meget af det der er indeks, nøgler og den slags.

Knud
--
I believe in animal testing.
<thud> <meow!>

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 09:05

> [...]
>
> Søg på det relevante tabelnavn, og så kan du se hvad tabellen fylder
> og hvor meget af det der er indeks, nøgler og den slags.

Takker det er lige det jeg skal bruge.