MySql connection
Fra : Finn

Dato : 02-01-06 15:37

Jeg er newbie på MySql så bær venligst over med et måske banalt
spørgsmål....

Når jeg vil connecte til til serverhost xx.xx.xx.xx Port 3309 med MySql
Administrator 1.1.6:

Får jeg fejlen MySql error number 2003
Can't connect to mysql server on xx.xx.xx.xx (10061)

Den lokale MySql tjenste kører
xx.xx.xx.xx svarer på ping men hvorfor 10061. ? går ud fra det er et
portnummer, ikke noget jeg har sat.

Hvad gør dem der har forstand på den slags

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 02-01-06 17:01

Finn wrote:
> Jeg er newbie på MySql så bær venligst over med et måske banalt
> spørgsmål....
>
> Når jeg vil connecte til til serverhost xx.xx.xx.xx Port 3309 med MySql
> Administrator 1.1.6:

Du mener ikke port 3306? Det er den port mySQL normalt bruger.

> Får jeg fejlen MySql error number 2003
> Can't connect to mysql server on xx.xx.xx.xx (10061)

Er du sikker på at mySQL lytter på andet end localhost?

> Den lokale MySql tjenste kører
> xx.xx.xx.xx svarer på ping men hvorfor 10061. ? går ud fra det er et
> portnummer, ikke noget jeg har sat.

Det er ikke et portnummer.

--
Jonas Pedersen - jonas(a)chown.dk
http://chown.dk & http://pictureshow.dk

Fra : Finn

Dato : 02-01-06 17:12

> Du mener ikke port 3306? Det er den port mySQL normalt bruger.
........................... nej ved installation valgte jeg 3309

> Er du sikker på at mySQL lytter på andet end localhost?
.............. hvordan afgør jeg det ?

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 02-01-06 17:36

Finn wrote:

> .......................... nej ved installation valgte jeg 3309

> ............. hvordan afgør jeg det ?

I din my.cnf fil kan du have noget i stil med skip-networking. Dette gør
at den ikke lytter den ikke på TCP/IP (dette er muligvis kun en 'nux
feature) og du kan kun connecte via UNIX socks.

Med bind-address kan man også sætte op hvilke IP'er der lyttes på.

Brug evt. netstat til at se om den i det hele taget lytter på noget
interface.

Fra : Finn

Dato : 03-01-06 09:03

> I din my.cnf fil kan du have noget i stil med skip-networking. Dette gør

............ er ikke lykkedes mig at lokalisere my.cnf fil. Scannet begge
drev

> Med bind-address kan man også sætte op hvilke IP'er der lyttes på.
> Brug evt. netstat til at se om den i det hele taget lytter på noget
> interface.

Det lyttes på forskellige port, men intet der tyder på mysql

Fra : Finn

Dato : 03-01-06 12:51

10061 betyder at databasen ikke er tilgængelig.
Men servicen kører.
I min app.log står der som nedenstående. Men det giver mig ingen ide om hvad
der er galt
C:\Programmer\MySQL\MySQL Server 5.0\bin\mysqld-nt: Got signal 11. Aborting!

Men hvad gør jeg herfra

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 03-01-06 21:33

Finn wrote:
> [...]
> der er galt
> C:\Programmer\MySQL\MySQL Server 5.0\bin\mysqld-nt: Got signal 11. Aborting!

Her må jeg melde pas. Jeg kender udelukkende til mySQL på *nix platforme.

--
http://pictureshow.dk & http://chown.dk

Fra : Finn

Dato : 03-01-06 13:33

startes tjensten via commandline får jeg fejlkode system fejl 1067