Systemvariabler
Fra : Lars Lindgren

Dato : 25-12-05 14:21

I et PHP script har jeg flg. linie:

echo "<A HREF='$PHP_SELF?id=1&mode=add'>link</A>"

dvs. et link som kalder samme script med parametrene id og mode (vha. GET
metoden, da denne
såvidt jeg ved bruges ved links).

I hvilken prædefineret systemvariabel gemmes navnene mode og id ?

Hvis jeg skriver:

echo sizeof ($GET_VARS);
echo "id = ", $GET_VARS['id'];

findes antallet af parametre og id's værdi, men ikke hvor variablerne id og
mode er

Men jeg ønsker at lave en mere generaliseret udgave og er nødt til at vide
f.eks. hvor 'id' ligger.

Min idee var at lave et script som kunne finde parametre og deres værdier
uanset om data blev sendt
vha. GET eller POST.

På forhånd tak.
Lars

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-12-05 14:37

"Lars Lindgren" <larslindgren@vip.cybercity.dk> skrev Sun, 25 Dec 2005
14:20:58 +0100

>I hvilken prædefineret systemvariabel gemmes navnene mode og id ?

$_REQUEST['mode']
$_REQUEST['id']

>echo "id = ", $GET_VARS['id'];

print_r($_REQUEST)
echo '<br> id='.$_REQUEST['id'];

>Min idee var at lave et script som kunne finde parametre og deres værdier
>uanset om data blev sendt
>vha. GET eller POST.

$_REQUEST[] gør just det.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Lars Lindgren

Dato : 25-12-05 15:56

Tak for svar, Arne

> $_REQUEST['mode']
> $_REQUEST['id']

Men problemet er jo at man så skal vide at variablerne hedder mode og id.

Det jeg havde håbet på, var at variabelnavnene blev gemt i et array et sted
og at man så kunne gennemløbe dét array for at få fat i variablerne og
senere deres værdier vha. en løkke.

skriver jeg f.eks. echo $_REQUEST[0]; får jeg ikke det rigtige resultat, jeg
skal kende variabelnavnet for at kunne fiske værdien ud.

Hilsen Lars

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 25-12-05 16:14

foreach ($_REQUEST as $Key => $Value)

Venligst
Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-12-05 16:27

>Det jeg havde håbet på, var at variabelnavnene blev gemt i et array et sted
>og at man så kunne gennemløbe dét array for at få fat i variablerne og
>senere deres værdier vha. en løkke.

$_REQUEST *er* et array

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-12-05 01:03

"Lars Lindgren" <larslindgren@vip.cybercity.dk> skrev Sun, 25 Dec 2005
15:55:45 +0100

>skriver jeg f.eks. echo $_REQUEST[0]; får jeg ikke det rigtige resultat, jeg
>skal kende variabelnavnet for at kunne fiske værdien ud.

Det var jo netop derfor jeg forslog, at du (for at se hele indholdet)
skulle prøve at skrive:
print_r($_REQUEST);

--
mvh, A:\Feldborg