Køb af firmabil inden 31-12-2005
Fra : Helene Carøe

Dato : 23-12-05 23:04

Hej.

Jeg vil købe en bil til mit firma. (brugt bil, +moms)

Forhandleren meddelte mig i dag, at kan ikke kunne nå at få bilen
indregistreret i år.

Men han sagde, at han godt kunne nå at lave en slutseddel og en
faktura alligevel inden 31-12-2005.

Så er det, at jeg vil høre om en faktura er gangbar nok til, at jeg
både kan afskrive på bilen i år, og få momsen tilbage ?

Mit firma er personligt drevet.

Mvh Helene

Fra : alexbo

Dato : 24-12-05 00:15

"Helene Carøe" skrev

>Så er det, at jeg vil høre om en faktura er gangbar nok til, at jeg
>både kan afskrive på bilen i år, og få momsen tilbage ?

Nej, ikke ifølge afskrivningslovens § 3

§ 3. Driftsmidler og skibe anses for anskaffet, når driftsmidlet eller
skibet er
1) leveret til en igangværende virksomhed,
2) bestemt til at indgå i virksomhedens drift og
3) færdiggjort i et sådant omfang, at det kan indgå i driften.

mvh
Alex Christensen