julesange for børn
Fra : Rikke Mors

Dato : 23-12-05 21:58

Hej
Jeg er ved at lave et sanghæfte, som skal bruges rundt om træet i morgen.
Jeg vil gerne have teksten med på den der om nissefar og nissemor og
nissebørn med træsko på.
Jeg kan ikke helt huske, hvordan den er, men børnene synger nogle gange
lidt af den, så den skal næsten med. Jeg har forsøgt at Google, men uden
held.

Kender du den, så vil jeg blive glad.
Hvilke andre børnejulesange synger I i øvrigt hjemme hos jer?

Rikke Mors

Fra : Blinkhinde

Dato : 24-12-05 00:27

Rikke Mors skrev:

> [...]
> held.
>
> Kender du den, så vil jeg blive glad.
> Hvilke andre børnejulesange synger I i øvrigt hjemme hos jer?

Den er jeg helt sikker på, at jeg har som tekst. Jeg skal bare lige
grave den frem af min køkken-rodebunke (du ved, sådan en med
regninger og ønskesedler og gamle aviser) (-:
Jeg kigger lige, - måske får jeg først postet den i morgen tidlig.

Fra : Blinkhinde

Dato : 24-12-05 00:39

Rikke Mors skrev:

> [...]
> held.
>
> Kender du den, så vil jeg blive glad.
> Hvilke andre børnejulesange synger I i øvrigt hjemme hos jer?

Hej Rikke Mors

Her er den:

Røde huer, strømper grå (det er titlen)

Nissefar og nissemor, nissedreng og pige
nissemad og nissebord, nissefolkets rige
nisser store, nisser små, nissebørn med træsko på
klip-klap, klip-klap klampe, hør hvor de kan trampe

Røde huer, strømper grå, nisser små og store
pænt om juletræet gå, se hvor de sig morer
skægget hvidt og trøjen rød, nej hvor gamle nis' er sød
klip-klap, klip-klap klampe, hør hvor de kan trampe.

Risengrød og flæskesteg, juleknas og gaver
alle nisser ønsker sig, mens de muntert traver
nisser store, nisser små, nissebørn med træsko på
klip-klap, klip-klap klampe, hør hvor de kan trampe.

- Håber I får en rigtig god jul!

Fra : Rikke Mors

Dato : 24-12-05 09:41

Blinkhinde wrote:

> [...]
> nisser store, nisser små, nissebørn med træsko på
> klip-klap, klip-klap klampe, hør hvor de kan trampe.

Tusind tak.
Det undrede mig, at den ikke findes på nettet, som så mange andre sange.

Rikke Mors

Fra : stinna

Dato : 28-12-05 00:38

- Håber I får en rigtig god jul!
test undskyld

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-12-05 09:14

Rikke Mors (rikke.mors@stofanet.dk) skrev :

> [...]
> men uden held.
>
> Kender du den, så vil jeg blive glad.
> Hvilke andre børnejulesange synger I i øvrigt hjemme hos jer?

Hos hos er "Der bor en lille nissemand på loftets mørke rum" et hit.
Sofie, der er to år, har lige lært den i dagplejen og synger stolt
bollommelom, tramper i gulvet og siger "sundt" om risengrøden, som
nissen spiser. Vi har nok sunget den omkring 30 gange i denne uge.

Jeg synger også Højt fra træets grønne top for/med hende. Den er lidt
sværere, men det er meget hyggeligt.

God jul,
Henriette Døssing

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 09:41

"Rikke Mors" <rikke.mors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:43ac6490$0

> Kender du den, så vil jeg blive glad.

Kender heller ikke den fulde tekst. Sorry...

> Hvilke andre børnejulesange synger I i øvrigt hjemme hos jer?

Søren Banjomus, synger vi som regel. Derudover de traditionelle sange som:
Et barn er født.., dejlig er den himmel blå, højt fra træets grønne top osv.
Ind imellem synger vi også: Nu er det jul igen og på loftet sidder
nissen....

Glædelig Jul !

Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/