Tør MCO-pels
Fra : Søren LH

Dato : 23-12-05 14:31

Hej,

Jeg synes pelsen på min MCO virker meget tør. Den har slet ikke den bløde og
olierede følelse som pelsen på min huskat. Skal en MCO-pels være sådan?
Eller er der noget i vejen?

Mvh
Søren

Fra : Hanne Engermann

Dato : 23-12-05 15:11

> [...]
og
> olierede følelse som pelsen på min huskat. Skal en MCO-pels være sådan?

Der kan være flere ting, der spiller ind!
Hvilket foder bruger du? Er huden skællet? Er den kastreret?Er det en
inde/ude-kat?

Prøv at komme med lidt flere oplysninger, så skal jeg (og andre) nok
vende tilbage.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Søren LH

Dato : 23-12-05 15:51

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> inde/ude-kat?
>
> Prøv at komme med lidt flere oplysninger, så skal jeg (og andre) nok

Tak, kommer her:

Det er en pige på ca. 9 måneder, kastreret.
Foder: ½ RC Maine Coon, ½ Hill's Kitten
Inde/udekat, opholder sig nok 90-95% inde.
Jeg kan ikke se noget bemærkelsesværdigt på huden (hvor der ikke er hår)

Mvh
Søren

Fra : Hanne Engermann

Dato : 23-12-05 17:03

> [...]
> Inde/udekat, opholder sig nok 90-95% inde.
> Jeg kan ikke se noget bemærkelsesværdigt på huden (hvor der ikke er hår)

Hill's er fint, men jeg har selv tidligere fodret med RC produkter, men
holdt op, da jeg syntes, pelsene var for tørre. De er nu rigtigt flotte,
efter jeg i ca. ½ år i stedet har brugt Arion (til killinger) til både
mine killinger, voksne og kastrater.
(Arion har både en god, høj fedtprocent og et højt indhold af Taurin,
hvilket er vigtigt for cellefornyelsen).

Ellers kan du som tilskud give EFAVET kapsler.

PS: Med huden, mente jeg helt nede i bunden af pelsen

Fra : Søren LH

Dato : 25-12-05 15:12

> [...]
> hvilket er vigtigt for cellefornyelsen).
>
> Ellers kan du som tilskud give EFAVET kapsler.
>
> PS: Med huden, mente jeg helt nede i bunden af pelsen

Tak til begge,

Jeg vil prøve at få fat på de der EFAVET-kapsler. Går ud fra de købes hos
dyrehandleren. Jeg har fortsat ret meget Hill's Kitten tilbage jeg gerne vil
have brugt op. Men vil også overveje Arion, hvis det virkelig hjælper.

I øvrigt får min huskat med den lækre pels ren RC Maine Coon, dog med lidt
lækkert hver morgen og aften i form af en bakke med 100 gr. vådt katteguf
eller rent råt kød. Måske jeg skulle give MCO'en dette også.....

Hanne, forstår jeg ret at du bruger Arion killingefoder til dine voksne
katte?

Mvh
Søren

Fra : Hanne Engermann

Dato : 25-12-05 16:00

> [...]
> eller rent råt kød. Måske jeg skulle give MCO\'en dette også.....
>
> Hanne, forstår jeg ret at du bruger Arion killingefoder til dine voksne

Ja, det gør jeg, men også alt muligt andet.
Prøv af læse Vejledning på min hjemmeside: www.mega-mco.dk , så slipper
jeg for at gentage mig selv ;>D

Fra : Søren LH

Dato : 27-12-05 17:12

> [...]

> holdt op, da jeg syntes, pelsene var for tørre. De er nu rigtigt flotte,
> efter jeg i ca. ½ år i stedet har brugt Arion (til killinger) til både

Hej Hanne,

Hvor køber du Arion? (jeg forstår jo du bor i Rønnede)

Flot hjemmeside forresten .

Mvh
Søren

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-12-05 17:28

> Søren LH skrev:

> Hej Hanne,
>
> Hvor køber du Arion? (jeg forstår jo du bor i Rønnede)
>
> Flot hjemmeside forresten .
>
> Mvh
> Søren

Jeg får det bragt til døren fra 'Katten og Hundens Storkøb' i Helsingør.
Hvis du oplyser mig om, hvor du selv bor (send evt. en mail), skal jeg
se på forhandlerlisten, om der er en forhandler i nærheden af dig.

Og tak for rosen!

Fra : Sidsel

Dato : 23-12-05 21:54

Søren LH wrote:
<snip>

Vore MCO han på lige over 8 mdr. bliver foderet med RC Kitten og får RC
Maine Coon som godbidder/afvexling. Derudover får han - og de andre - en
snack cirka hver aften som lige nu består af Hill's vådfoder men som
ellers bare er en eller anden form for vådfoder (alt fra Pussi til
Aldi's Lux)

Vores er så 100% indekat, men hans pels er lækker, blød og velduftende.
Han er ikke neutraliseret.

Jeg tror ikke der er fedt nok i RC's Maine Coon foder, og da jeg
snakkede med deres konsulent fik vi besked på at holde ham på Kitten
indtil han ihvertfald var et år, Maine Coon's især har brug for noget
godt at vokse på. :)

- Sidsel