Konference system
Fra : Jakobo

Dato : 23-12-05 00:28

Er ved at lave et konference system i asp, men er kørt lidt fast mht.
arkitektur af database/sql forespørgsler idet jeg vil lave et system
med tråde. Det jeg prøver at opnå er at jeg vil kunne vise en enkelt
tråd i et givent forum helt udfoldet, og dette skal være så
smertefrit som overhovedet muligt ift. server/klient performance. Vil
derfor prøve at lave et database design der kan hente fx alle "rod
indlæg" i et forum og udfolde et enkelt af disse til at vise samtlige
tilknyttede indlæg i en hierarkisk struktur. Dette vil jeg gerne gøre
med et enkelt sql opslag eller 2, uden at hverken server eller klient
skal loop igennem store arrays for at få en hierarkisk træstruktur
på plads. Umiddelbart skal konference systemet ligge på et intranet
og jeg forventer derfor ikke flere 100.000 indlæg, men vil alligevel
gerne designe det ordentligt.
Udover detaljer vedr. det enkelte indlæg (forfatter, tidspunkt, emne,
tekst m.fl.) har jeg indtil videre tænkt mig felt0 - indlæg id (auto
genereret nr.), felt1 - tråd (id på øverste indlæg), felt2 - svar
(id på det indlæg der svares på). Hvis jeg vil loope igennem fx en
array kan min asp applikation hente en record sorteret efter tråd nr,
svar nr og indlæg id og efter et antal gennemkørsler af en array
kunne opbygge strukturen men det må kunne gøres bedre!!
Jeg arbejder med en IIS, mysql, vbscript serverside og jscript client
side. Bruger IE og WXP client side.
Er der nogen der har nogle gode ideer?
mvh
Jakob Outzen