Hvilket land stammer den besøgende fra?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-12-05 23:58

Hej!

Når man vil finde ud af, hvilket land en besøgende stammer fra, så er
der jo et par forskellige muligheder.

Jeg vil helst bruge så få resourcer på, at finde ud af det, så
umiddelbart tænker jeg, at nedenstående må være den fornuftigste
rækkefølge - eller?

1) Hostname, hvis det indeholder en country code, så brug denne
2) countries.nerd.dk
3) GeoIPs GeoLite Country

Er der nogen der ved, hvor oplysningerne i 2) stammer fra?

Jeg havde tænkt, at GeoIP skulle være nederst, da den gratis udgave
både har udeladt nogle IP-adresser, og andre giver den ganske enkelt
forkert information om (har jeg læst).

Er der evt. andre muligheder, jeg kan tilføje? Hvad gør I andre? Måske
er der nogen der har noget færdigt man kan låne?

Lige nu har jeg bare bakset noget hurtigst sammen, der kigger om
hostname indeholder .dk, hvis ikke - så benyttes GeoIP. Tidligere i
dag kom jeg så i tanke om, at 2) må kunne bruges.

Det vigtigste for mig er sådan set, at identificere besøgende fra
Danmark (men det er jo altid rart at vide, hvor de andre stammer fra).
Jeg kunne vel egentlig også tage at kigge på deres mailadresse, når de
angiver den. .dk betyder med ret stor sandsynlighed, at de kommer fra
Danmark (lige nu, er det først i det øjeblik de udfylder en formular
med deres mailadresse - at systemet prøver at finde ud af, hvor de
stammer fra).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Allan Kok

Dato : 23-12-05 09:40

> [...]
> 2) countries.nerd.dk
> 3) GeoIPs GeoLite Country
>
> Er der nogen der ved, hvor oplysningerne i 2) stammer fra?

Her kan du finde tablen med sammenhængende mellem IP og land

http://ip-to-country.webhosting.info/downloads/ip-to-country.csv.zip

ip-adressen i tabellen er samlet efter denne formel
$ip_array = explode(".", $IP);
$ip_tabel = ($ip_array[0] * pow(256, 3)) + ($ip_array[1] * pow(256, 2)) +
($ip_array[2] * 256) + $ip_array[3];

mvh
Allan Kok

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-12-05 10:47

On Fri, 23 Dec 2005 09:39:37 +0100, "Allan Kok" <allan.kok@fabel.dk>
wrote:

>http://ip-to-country.webhosting.info/

Det ligner jo noget i stil med GeoIP. Er der nogen reel forskel? Jeg
synes det oftest er GeoIP man hører om.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Allan Kok

Dato : 23-12-05 11:48

> Det ligner jo noget i stil med GeoIP. Er der nogen reel forskel? Jeg
> synes det oftest er GeoIP man hører om.

Jeg kender ikke GeoIP, så jeg kender ikke forskellen!

Allan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-12-05 13:18

wrote:

>ip-adressen i tabellen er samlet efter denne formel
>$ip_array = explode(".", $IP);
>$ip_tabel = ($ip_array[0] * pow(256, 3)) + ($ip_array[1] * pow(256, 2)) +
>($ip_array[2] * 256) + $ip_array[3];

Også kendt som ip2long()

(bemærk dog, at ip2long() returnerer en signed int)

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Allan Kok

Dato : 23-12-05 14:18

"Peter Brodersen" <usenet2005@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Også kendt som ip2long()
>
> (bemærk dog, at ip2long() returnerer en signed int)

Sorry - min uvidenhed!

Allan