IIS ctr. Apache
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 23:03

Hej.

Jeg har skiftet min computer ud.

I den forbindelse gik jeg fra Win XP Pro (med den indbyggede IIS server) til
Win XP Home - uden intern server indbygget i Windows.

Derfor downloadede jeg Apache' server og har startet den. En webside kom
frem med "tillykke - apache serveren fungerer korrekt".

Men mine udviklede sider, som jeg har taget med fra den gamle comptuer -
vises ikke længere korrekt i den nye server.

Er der så stor forskel på brugen af de to servere?

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 23:17

"Kent N" <IngenSpamTak> skrev i en meddelelse
> [...]
> vises ikke længere korrekt i den nye server.
>
> Er der så stor forskel på brugen af de to servere?
Jeg har lige ladet mig fortælle, at Apache serveren ikke understøtter
asp-sider.

Kender nogen et alternativ til en intern server, som jeg an downloade på min
WinXP Home maskine som kan læse asp-sider

Fra : Mads Godvin Jensen

Dato : 08-01-06 17:16

Kent N wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Kender nogen et alternativ til en intern server, som jeg an downloade på min
> WinXP Home maskine som kan læse asp-sider

Visual Web Developers interne server (Cassini Webserver) understøtter ikke
alm. ASP. Det er en ren ASP.NET motor...

Mht. Apache, så kan den sagtens køre ASP hvis du også har en Chili!ASP ting
med [0]

Man kan godt installere IIS på XP Home, jeg har selv prøvet det.. Det er ikke
nemt, og kræver noget tålmodighed, men det endte da med at det lykkedes for
mig. [1] er et link til en artikel om sagen.

Held og lykke

[0] http://www.sun.com/software/chilisoft/index.xml
[1]http://www.multidesk.be/artikels/artikel/000105/ (på hollandsk, men med
AltaVista's oversætter går det fint!)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-12-05 23:16

On Thu, 22 Dec 2005 23:03:00 +0100, "Kent N" <IngenSpamTak> wrote:

> [...]
>vises ikke længere korrekt i den nye server.
>
>Er der så stor forskel på brugen af de to servere?

Ja, fx er der på det nærmeste indbygget ASP i IIS - det er der ikke i
Apache. For nu at tage en ting, der har relevans for denne gruppe

Det findes der veje udenom, men - hvis licensregler etc. skal
overholdes - ikke noget der er billigere end at opgradere til Win XP
Pro.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 23:31

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det findes der veje udenom, men - hvis licensregler etc. skal
> overholdes - ikke noget der er billigere end at opgradere til Win XP

Surt. Især når min nye computer er af typen med forudinstalleret WinXP Home
og med recovery disc af samme slags. Det er ikke lige til at opgradere til
XP Pro så vidt jeg har evner til.

> Good luck!

Tak.

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 23-12-05 01:25

> Surt. Især når min nye computer er af typen med forudinstalleret WinXP
> Home og med recovery disc af samme slags. Det er ikke lige til at
> opgradere til XP Pro så vidt jeg har evner til.

Hvis du stadig har din XP Pro CD skulle det vidstnok være muligt at
installere ISS på en XP home version, jeg har ikke selv prøvet det, og er
ikke 100% sikker på at det virker, men det er da et forsøg værd...

Martin Kaltoft

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 00:45

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du stadig har din XP Pro CD skulle det vidstnok være muligt at
> installere ISS på en XP home version, jeg har ikke selv prøvet det, og er
> ikke 100% sikker på at det virker, men det er da et forsøg værd...

Desværre. Kan jeg ikke.

Jeg har dog stadig min Windows XP Pro CD, men når jeg vil installere IIS
under windows komponenter kommer muligheden slet ikke frem på listen over
mulige komponenter. På trods af, at jeg har CD''en og har den indsat, så
fanger den det ikke, da det er Home, som _er_ installeret på maskinen fra
start af.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-12-05 22:25

Kent N wrote:

> Desværre. Kan jeg ikke.
> Jeg har dog stadig min Windows XP Pro CD,

Hvad hindrer dig så i at opgradere din 'Home Edition' til 'Pro'? Så har du
da fri adgang til at installere IIS.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 22:11

> Hvad hindrer dig så i at opgradere din 'Home Edition' til 'Pro'? Så har du
> da fri adgang til at installere IIS.

Min maskine er leveret forudinstalleret med Home.

Min harddisk er delt i 3 partioner, kan jeg se. E: drevet er backup af nogle
drivere m.v. og D. drevet er en "recovery disk"

Jeg er bange for, hvad der sker, hvis jeg begynder at installere WinXP Pro.

Kan jeg genindlæse recovery disken og dets indhold igen montro, hvis jeg får
brug for det.

Jeg ved det ikke. Så meget Windows og computertække har jeg ikke. Desværre.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-12-05 22:26

Kent N wrote:

> Min maskine er leveret forudinstalleret med Home.

Betyder ingenting. Den kan sagtens overskrives med Pro

> [...]
> af nogle drivere m.v. og D. drevet er en "recovery disk"
>
> Jeg er bange for, hvad der sker, hvis jeg begynder at installere

Der kan ikke ske så meget andet end at du får adgang til de ekstra
faciliteter.

> Kan jeg genindlæse recovery disken og dets indhold igen montro, hvis
> jeg får brug for det.

Den har du alligevel ikke brug for, når du har fået Pro op at køre. Du har
jo Installations-skiven til at lave de reparationer, du måtte få brug for.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 22:49

> [...]
> jo Installations-skiven til at lave de reparationer, du måtte få brug for.

Det er så der, jeg er i tvivl.

Jeg har en recory disk, men er i tvivl, om _alt_ er på den, da jeg ikke kan
gennemskue, om der ellers var grund til at lave et D og E drev med backup af
drivere og recovery. Det vil jeg selvf. undersøge først.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-12-05 10:40

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote in

> [...]
>
> Det findes der veje udenom, men - hvis licensregler etc. skal
> overholdes - ikke noget der er billigere end at opgradere til Win XP

Hvis man bruger Visual Web Developer [0] til at lave ASP.Net-sider, så
følger der en lokal webserver med, der dog kun virker lokalt. Det kunne jo
være, at denne også understøtter ASP?

[0] http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/support/faq/#vwd

--
Jesper Stocholm