Dataudtræk fra Notes DB via en ASP side
Fra : Kenneth

Dato : 22-12-05 22:21

Hej!

Er der nogen der har erfaring med at udtrække data fra en Lotus Notes
database via en ASP side?

Til formålet anvender jeg nyeste version af NotesSQL.Selve DSN'en virker
fint når den anvendes i f.eks. WinSQL eller VB.Net. Men bare ikke når jeg
prøver fra en ASP side (IIS6.0). Jeg har søgt og søgt på google uden at
finde en løsning. Kan kun se at mange andre har samme problem.

Et lille udsnit af min kode:

set dbConn = server.createobject("ADODB.connection")
dbConn.open "Notes65"

Fejlmeddelsen ser således ud: 'SQLAllocHandle on SQL_HANDLE_DBC failed'

Håber virkelig at nogen kan komme med de vise ord, så vil jeg være meget
taknemlig.

Mvh.

Kenneth

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-12-05 22:52

"Kenneth" wrote

> [...]
> prøver fra en ASP side (IIS6.0). Jeg har søgt og søgt på google uden at
> finde en løsning. Kan kun se at mange andre har samme problem.

Dvs du kan fint hente data fra en alm windows applikation vha NotesSQL, men
ikke fra et program der kører som en service?

Hmm det skulle kunne lade sig gøre

http://www-142.ibm.com/software/sw-lotus/products/product4.nsf/wdocs/notessqlfaq
Can I access NotesSQL using Active Server Pages?
Yes. You need IIS 4.0 or later using ActiveX Data Objects (ADO).

Hmmm
Måske den her kan bringe dig videre
http://www-10.lotus.com/ldd/46dom.nsf/0/40d328be5ff5ed4a85256cdf0053a792?OpenDocument

- Peter