CSS - bredde - hjælp ønskes
Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 22-12-05 20:59

Hej

på min side byggeri.kaihoj.dk har jeg et problem - siden

http://byggeri.kaihoj.dk/dagbog.html og http://byggeri.kaihoj.dk/links.html
anvender samme css ark med nedenstående defineret omkring indhold og body.

Når man går ind på første side er bredden af området i midten
tilfredsstillende - det er sat nøjagtig op på samme måde på anden side - når
man går ind på siden ser det også ok ud i ½ sek - men så skifter den til et
smallere layout. Er der nogen der ved hvorfor ?

Mvh

Dan

body
{
font-family: Garamond, Times New Roman, Times;
}

..indhold{
height:80%;
background:#fffff0;
overflow:auto;
border:2px
solid #fffff0;
float:top;
Margin:150px;
}

Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 22-12-05 21:24

Hej Igen

Har du fundet ud af at siden billeder - viser en helt tredje bredde. Er der
noget med width jeg har misforstået - burde den ikke give 80% af skærmen

Mvh

Dan

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-12-05 22:52

Dan K. Rasmussen skrev:

> når man går ind på siden ser det også ok ud i
> ½ sek - men så skifter den til et smallere layout.
> Er der nogen der ved hvorfor?

Det kommer an på i hvilken browser der bliver vist.
I Firefox 1.5 vises siderne ikke smallere, men på en
helt anden måde end Internet Explorer.

Du har en del fejl i din html og css, som du bør rette,
så forsvinder fejlen måske helt af sig selv.

Se
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//byggeri.kaihoj.dk/
og
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//byggeri.kaihoj.dk/

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-05 15:53

> [...]
> når man går ind på siden ser det også ok ud i ½ sek - men så skifter den
> til et smallere layout. Er der nogen der ved hvorfor ?

1. Først og fremmest skal du rette dine fejl som Aalen Vebel også skriver.

2. Sørg for at placere alle defininationer vedrørende dit design i CSS filen

3. højder og bredder angivet i procent duer ikke kombineret med faste
marginer. Giver nogle sjove resultater i forskellige opløsninger. Opbyg
siden med floats, relative positioner eller absolutte positioner i stedet
for.

Giver det stadig problemer, så ved tilbabe når du har rettet ovenstående.
God fornøjelse.

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Dan K. Rasmussen

Dato : 23-12-05 21:22

Tak for hjælpen Alan og CS - jeg har vi ikke lige opmærksom på validerings
tingene. Kigge på det i julen

Mvh

Dan