PHP og cookie problem
Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 22-12-05 20:37

Hej!

Et sted på min hjemmeside bliver der lagt en cookie hos brugeren der hedder
affref

Jeg kan se i Firefox cookie-manager at cookien er sat rigtigt, men jeg har
problemer med at bruge cookien senere. Følgende linie giver bare en tom
variable:

$reflink=$_COOKIE['affref'];

Hvordan kan det være?

På forhånd tak

Venlig hilsen Morten

Fra : Thomas Demant

Dato : 25-12-05 18:34

> [...]
> problemer med at bruge cookien senere. Følgende linie giver bare en tom

Det virker underligt. Er du sikker på at småkagen er placeret?
Prøv evt.:

if (isset($_COOKIE[affref'])) {
echo "Småkagen på bordet er bagt af kagefabrikken ".$_COOKIE['affref'];
} else {
echo "Øv... der er en der har spist småkagen, hvis altså den overhovedet
har været her...";
}

Går ud fra du bruger noget i stil med:
setcookie("affref", 'Mormors Gode Småkager A/S', time()+180);
til at sætte kagen.

Hos mig virker det med følgende script:
<?
setcookie("affref", 'Mormors Gode Småkager A/S', time()+180);
$reflink=$_COOKIE['affref'];
echo $reflink;
?>

--
Thomas

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 28-12-05 15:34

> Det virker underligt. Er du sikker på at småkagen er placeret?
> Prøv evt.:

Tak for din test-kode. Jeg kan se at koden er ok, det er altså ikke det der
er problemet. Problemet er så hvor koden bliver brugt. Cooki'en bliver sat i
/index.php men skal læses i /catalog/checkout_success.php

Er det der at cookies kan have et problem?

På forhånd tak!

Vhils Morten

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 28-12-05 17:05

Jeg fandt svaret, der er en femte parameter: path

Tak for at lede mig på rette vej

/Morten