Investeringskonto fra "gamle dage"
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 22-12-05 07:52

Der ser ud til at vi får et pænt resultat i 2005 (enkeltmandsvirk. i
virksomhedsordningen).

Vi skal flytte til andre lokaler i 2006, hvor der skal investeres en del.

Er der overhovedet ingen mulighed for at "isolere" noget af resultatet fra
2005 til brug i 2006.

Tidligere kunne man bruge en investeringskonto, er der ingen alternativer i
dag

Jørn Rasmussen

Fra : Claus Agerskov

Dato : 22-12-05 09:29

Jørn Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Vi skal flytte til andre lokaler i 2006, hvor der skal investeres en del.
>
> Er der overhovedet ingen mulighed for at "isolere" noget af resultatet

Er det ikke det man kalder hensættelser?

De herligste hilsner

Fra : Nico de Jong

Dato : 22-12-05 09:34

ov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke det man kalder hensættelser?

Som jeg forstår det, er hensættelser penge man reserverer som "forskud" på
tab på debitorer i næste regnskabsår

Nico

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-12-05 20:25

Jørn Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Er der overhovedet ingen mulighed for at "isolere" noget af resultatet fra

Tjo - det er vel netop meningen med virksomhedsskatteordningen... At man
"kun" betaler 28% skat af de penge, man lader blive i virksomheden.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-12-05 20:42

Jonathan Stein skrev:

> Tjo - det er vel netop meningen med virksomhedsskatteordningen... At man
> "kun" betaler 28% skat af de penge, man lader blive i virksomheden.

Er det så den eneste måde at overføre penge til året efter i et
enkeltmandsfirma, hvis man f.eks. ved at der kommer store udgifter i
januar måned?

Så kommer man jo til at betale med beskattede midler, eller kan man
trække noget fra et sted her?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-12-05 21:13

> Så kommer man jo til at betale med beskattede midler, eller kan man trække
> noget fra et sted her?

Du betaler ganske almindeligt virksomhedsskat efter hvert driftsår.
Det kan nogle gange betale sig at få faktura i gammelt regnskabsår, men
forventer du store indtægter næste år (siden du har store omkostninger), så
er det måske bedre for dig at holde det i samme regnskabsår. Det kræver en
individuel gennemgang i hver enkel sag. Hvad siger din revisor?

Mvh Maria

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-12-05 11:47

Anders Christensen wrote:

> [...]
> januar måned?
>
> Så kommer man jo til at betale med beskattede midler, eller kan man

Udgiften i januar 2006 kan du trække fra som enhver anden udgift i 2006,
således at dit resultat (og dermed din skat) bliver tilsvarende mindre i
2006.

Om de penge, du betaler med, er lånt i banken eller kommer fra tidligere
års overskud - eller et helt andet sted - er ligegyldigt for resultatet.

Hvis du har faktureret en stor ordre i 2005 og f.eks. mangler at købe
nogle ting, som du først kan købe i 2006, kan du dog afsætte et beløb i
regnskabet til dette. Det vil typisk hedde noget med "igangværende
arbejder".

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/