Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor går man hen? i Århus
Fra : 8200-Aarhus

Dato : 21-12-05 23:51

Hej ng.
Vi er en famillie på 3 som er kommet i en stor kattepine.

I morges da jeg skulle aflevere vores søn i børnehave, tog vi bussen ind til
banken for at hæve vores opsparing til jul og nytår.
Derefter tog vi bussen vidre til børnehaven. I børnehaven opdager jeg, at
jeg har glemt min taske med pungen, i bussen.
Jeg ringer straks til Århus Sporveje for at efterlyse tasken og får her af
vide at jeg kan prøve at henvende mig i morgen for at se om tasken er dukket
op.
Jeg gør mig dog ikke de store forhåbninger om at få tasken/pungen med
indhold tilbage.
Jeg vil derfor høre om der er nogen der kender, eller
evt. selv kan hjælpe os med et privat lån på mellem 4000 til 8000 kr, så vi
kan holde Jul og nytår.

Vi er som sagt 2 voksne og et barn. Bor i lejet lejlighed. Den ene er ansat
i Århus kommunes hjemmepleje, den anden er studerende, så der er to faste
indtægter, og man vil måske spørge om hvorfor vi ikke bare går til vore
bank, men for små fem år siden gik vi på tvangsaktion med vores hus i
forbindelse med dødsfald i famillien, hvilket vi stadigvæk betaler tilbage
på, så derfor kan vi ikke låne pengene der.
Vi håber derfor meget på at der er en venlig person der kan hjælpe os, eller
evt kender nogen som kan.
Vi kan tilbagebetale pengene over en periode på 3 til 6 månneder, og er
villige til at betale op til 100% i renter.

Med venlig hilsen
og på forhånd tak.
Famillien/Århus

Fra : Niels

Dato : 22-12-05 02:00

8200-Aarhus skrev:

> Derefter tog vi bussen vidre til børnehaven. I børnehaven opdager jeg, at
> jeg har glemt min taske med pungen, i bussen.

Ja, man skal ikke putte værdifulde ting i tasker.

> [...]
> Vi kan tilbagebetale pengene over en periode på 3 til 6 månneder, og er
> villige til at betale op til 100% i renter.

Jeg håber ikke, at der nogen der falder for fristelsen til at opkræve den
slags ågerrenter.

> Med venlig hilsen
> og på forhånd tak.
> Famillien/Århus

Eller låner penge ud til anonyme.

Fra : KNT

Dato : 22-12-05 07:45

Det er ufatteligt hvor mange punge og tasker der mistes - lige efter man har
været i banken og hævet et horribelt stort kontantbeløb.

Det er en kending på ethvert bistandskontor.

Knud

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-12-05 19:22

Hej

Det er altid en særdeles ubehagelig situation, men hvad med at spørge i
jeres bank, om I kan få et kortfristet lån? - Det vil i alle tilfælde
blive det absolut billigste.

Lad være med at bruge div. lånehajer!

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 22-12-05 22:50

> [...]
>
> I morges da jeg skulle aflevere vores søn i børnehave, tog vi bussen ind
> til banken for at hæve vores opsparing til jul og nytår.

Banken åbner først kl 10:00 - vil du have vi skal tro på den historie

I kan altid gå til kommunen og låne "med tilbagebetalingspligt" sådan !

vh ER

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-12-05 23:09

Erik - du glemmer vist, der er noget, der hedder 'DK Kontanten', - de
har døgnåbent....
mvh. Erik Richard

Fra : Max

Dato : 22-12-05 23:27

Hej Erik

>Erik - du glemmer vist, der er noget, der hedder 'DK Kontanten', - de
>har døgnåbent....

Har de ikke lukket om natten ? Og er der ikke noget med at man
max kan hæve 2000 kr. i sådan en ?

Mvh Max

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-05 23:40

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Har de ikke lukket om natten ? Og er der ikke noget med at man
> max kan hæve 2000 kr. i sådan en ?

Om natten? Han hæver pengene om morgenen, skriver han og bruger man ens egen
banks automat, så kan man hæve mere end 2000,-. Desuden så nævner han ikke
hvor meget hans opsparing er på.

> Mvh Max

Nic

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-12-05 14:01

Hej Max

Max wrote:

> Har de ikke lukket om natten ?

Ikke den ved min bank ihvertfald...

> Og er der ikke noget med at man
> max kan hæve 2000 kr. i sådan en ?

Jo, pr. gang. Men du kan blot vente et kort øjeblik og så køre et
dankort igennem en gang til... Og hvis det er et hævekort i kundens egen
afdeling, mener jeg ikke, der er begrænsning udover beløbet på kontoen...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-05 11:29

In article <43ab26c1$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Max wrote:
> Hej Erik

> Har de ikke lukket om natten ? Og er der ikke noget med at man
> max kan hæve 2000 kr. i sådan en ?

Danske Bank har en grænse på 15000 kr tror jeg. Det var vist hvad den
ville lade mig hæve som max sidst jeg valgte "andet beløb".

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-05 23:37

Erik Richard Sørensen skrev:

> Erik - du glemmer vist, der er noget, der hedder 'DK Kontanten', - de
> har døgnåbent....

Hvis man har hævekort, hvorfor så rende rundt med mange
kontanter?

Krydspostet til: <news:dk.marked.privat>,<news:dk.penge>,<news:dk.penge.investering>

--
Bertel

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-12-05 14:05

Hej Bertel

Som du selv siger - 'hævekort'. Du kan ikke betale med hævekort i en
Føtex eller Quickly, - eller hvor du nu handler...
mvh. Erik Richard

Fra : Leonard

Dato : 23-12-05 10:41

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> wrote:

>I kan altid gå til kommunen og låne "med tilbagebetalingspligt" sådan !

Nej, ikke når historien er så åbenlys dårligt opfundet som denne.
Man kan få hjælp af kommunen til forsørgelse hvis der indtræder en
social begivenhed. Hverken det at tabe sin pung eller julen er sociale
begivenheder ...
--
Leonard, Kerteminde

Jeg ved ikke meget om økonomi,
jeg har bare brugt rigtig mange penge i tidens løb

Fra : Torben Bach

Dato : 22-12-05 23:39

"8200-Aarhus" <famillien-aarhus@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg ringer straks til Århus Sporveje for at efterlyse tasken og får her af
> vide at jeg kan prøve at henvende mig i morgen for at se om tasken er

snip - snap - en hel masse andet, der umiddelbart virker mere end
utroværdigt...

Skulle du ikke have ventet med at sende denne rørende historie til i morgen,
hvor du *ikke* fik din taske igen.
Jeg savner nu også oplysning om, hvor "mange" penge, du hævede. Det er
juleaften i overmorgen, og du mangler ml. 4-8.000 kr.
Ved du hvad? Jeg skal sågu ikke klage, når jeg ser på min årlige
husstandsindtægt, men såååååh mange penge bruger vi altså ikke på at holde
jul, og det til trods for, at vi holder den for gamle Bedste, 3 af vores
voksne unger med vedhæng og 2 børnebørn incl. mad ad libitum, vin, sodavand,
øl, julegaver. Alt til langt under 8.000 kr. og alligevel et orgie af
overforbrug, så det basker.
Hvor vil du hen med din rørende historie om tvangsauktion og dødsfald i
familien og det endda som anonym - din mail-adresse siger intet, og du
underskriver dig ikke med et navn !?

Havde du ikke været naiv, og din historie været mere troværdig, ville jeg
nok have været tilbøjelig til at hjælpe til i nødens stund, men denne
historie er helt ude, hvor ingen kan bunde!
LOL - betyder Laughing Out Lout, men det kan også i denne sammenhæng i mine
øjne oversættes til dansk, der er til at forstå = PLAT, så det basker!

Jeg er selv barnefødt i Århus. Nu forstår jeg bedre, hvorfor jeg blev mobbet
med Århus-historier, da jeg flyttede til Sjælland i 1973.

Jeg håber ved Gud ikke, at du/din familien-Århus får held til at lokke en
eller anden misantropisk eller naiv sjæl i fælden med denne historie.

Torben

Fra : Jasper Norman

Dato : 23-12-05 00:20

> Jeg håber ved Gud ikke, at du/din familien-Århus får held til at lokke en
> eller anden misantropisk eller naiv sjæl i fælden med denne historie.

Det er da skrækkeligt så kyniske I alle er! Det kunne jo være, at historien
er sand. Julen burde jo være tiden hvor vi bør tro på det bedste i vore
medmennesker? Det er da ikke usandsynligt, at en fam. på 3 bruger ca. 4000,-
på julen. Hvis de endnu ikke er begyndt at købe gaver kan de hurtigt få ben
at gå på. Jeg tør sgu ikke engang tænke på, hvor mange tusinde konen har
lænset kontoen for

Men på den anden side, er det sandsynligvis en and. Og hvis det er
tilfældet, er det jo også forfærdeligt at bruge denne "juletid" til at snyde
naive sjæle (som jeg selv). Derudover, er der allerede blevet spildt en
masse tid af dem, der læser og skriver i denne tråd pga. en svindler.
Afslutningsvis kan jeg udmærket forstå, at familien ikke, i første omgang,
ønsker at bringe deres navn frem i offentligt skue. Tvangsauktion mm. er
ikke ligefrem en historie man vil have naboer, familie oa. til at kaste sig
over.

Men jeg "håber" da at historien er opspind...ellers er det sgu synd for
familien.

PS. Er det virkeligt muligt at "optage" et lån på kommunen? Hvorfor skulle
kommunen bekymre sig om hvorvidt man har råd til at holde jul eller ej?

Mvh

Jasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-12-05 00:53

Jasper Norman skrev:

> Det er da skrækkeligt så kyniske I alle er! Det kunne jo være, at historien
> er sand. Julen burde jo være tiden hvor vi bør tro på det bedste i vore
> medmennesker?

Der er nok en grund til at der kører busfulde af tiggere her til
landet netop i disse dage.

> Det er da ikke usandsynligt, at en fam. på 3 bruger ca. 4000,-
> på julen.

Det er usandsynligt at nogen som helst har i sinde at betale 100
% i rente på 3 måneder. Det ville også være pisseulovligt at
opkræve 400 % i rente p.a.

> Men på den anden side, er det sandsynligvis en and. Og hvis det er
> tilfældet, er det jo også forfærdeligt at bruge denne "juletid" til at snyde
> naive sjæle (som jeg selv).

Uanset om det er sandt eller ej, så skal debatgrupperne ikke
bruges til private indsamlinger.

Fra : Jasper Norman

Dato : 23-12-05 02:12

> Krydspostet til:

Det her er godt nok forfærdeligt OT, men hvordan krydsposter man til en
anden NG? Det er trods alt rimeligt tit, at der er behov for en krydspostet
meddelelse. Og jeg er efter 12-13 år på usenet ved at blive træt af at
copy/paste men har bare aldrig taget mig sammen til at sætte mig ind i
sagen.

Mvh

Jasper

Fra : Ivar

Dato : 23-12-05 12:16

Jasper Norman skrev:

> Det er trods alt rimeligt tit, at der er behov for en krydspostet meddelelse.

Nej, krydspostning bør man undgå. Det bliver ofte misbrugt, som
denne tråd er et eksempel på.

Jeg finder dog at krydspostning er bedre end sende flere enslydende
indlæg. Med OE trykker du på teksten "Nyhedsgrupper" i vinduet
"Ny meddelelse", derefter vælger du grupper. Du kan også blot
skrive dem på listen med komma mellem hver.
Du bør derefter vælge Vis/Alle brevhoveder, og udfylde feltet
"Opfølgning til" med navnet på den gruppe hvor tråden skal fortsætte.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
http://home20.inet.tele.dk/did/OutlookExpress/

Fra : KNT

Dato : 23-12-05 12:26

Hvor er vi dog fløjtende ligeglade med, hvilke metoder du anser for mest
hensigtsmæssigt - lad os dog holde os til debatten - selvom emnet i denne
tråd dog tangerer det platte.

Knud

Fra : Tom

Dato : 23-12-05 22:27

> PS. Er det virkeligt muligt at "optage" et lån på kommunen? Hvorfor skulle
> kommunen bekymre sig om hvorvidt man har råd til at holde jul eller ej?

Naturligvis kan man ikke optage et lån på kommunen! Kommunen kan stille
garanti til banken, men aldrig til privatforbrug så som julen. Måske til et
indskud.

Tom Johansen
København SV

Fra : mk

Dato : 24-12-05 08:15

"Tom" <last2cu@pc.dk> skrev i en meddelelse news:43ac6bae$0$8877

> Naturligvis kan man ikke optage et lån på kommunen!

1. Som pensionist kan du få "indefrosset" ejendomsskatten. Det sker i form
af et lån, som Kommunen yder, mod sikkerhed i ejendommen.

2. Kommunen kan yde lån til beboerindskud i almennyttige
boliger.

mk

Fra : PJ

Dato : 25-12-05 13:57

Magen til plat dum opdigtet historie findes vist ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ganske usmageligt at sætte dette i NG - uden en eneste kommentar undervejs -
FØJ! I skulle skamme jer over at sætte gang i folks følelser, så de skulle
få medlidenhed og dårlig samvittighed - lige netop til JUL - FØJ FØJ
FØJ!!!!!!!!!!

Men Glædelig Jul og Godt Nytår til alle almindelige mennesker der ikke
lyver - og passer ISÆR på værdierne.

PJ
"
PS. Klart i ingen venner eller familie har der vil hjælpe!

Fra : lars andersen

Dato : 25-12-05 15:25

"PJ" <pj9999pj@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> PJ
> "
> PS. Klart i ingen venner eller familie har der vil hjælpe!

Iøvrigt bør man aldrig gå med så mange penge på hånden det fraråder
politiet jo også.

Mange ændre mennesker har samme problem de hæver store beløb og går rundt
med eller ligende også bliver de bestjåler og mister hele deres pension
fordi de ikke fatter en skid.

Brug dankort det er gratis og skulle kortet blive hugget spærrer man det
bare så minster man ikke noget.

/lars