Kradserri
Fra : Keld rasmussen

Dato : 21-12-05 22:20

Hej vores kat 5mdr gammel han indekat kradser vores møbler istykker hvad gør
vi?. Keld.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-12-05 22:30

Jeg har med stort held brugt Feliway, til at sprøjte på
de sofahjørner der var mest udsatte, det kan købes hos dyrlægen, det er lidt
dyrt, men holder læææænge. Har I nogle kradsesteder til katten ?
så kan I gøre dem mere tillokkende med baldriandråber.

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : Flemmng Skov Jensen

Dato : 21-12-05 23:41

> [...]
> dyrt, men holder læææænge. Har I nogle kradsesteder til katten ?
> så kan I gøre dem mere tillokkende med baldriandråber.

´

Jeg får snart kat og ville hade hvis de begyndte at kradse i alt!! Jeg
har et kradetræ men mit spørgsmål hvad er baldarindråber og hvor købes
det?

Hvad er prisen?

Med venlig hilsen
Flemmng Skov Jensen

Kender en der hedder "Cat"hrine

Fra : Anette

Dato : 21-12-05 23:49

Flemmng Skov Jensen wrote:
> Jeg får snart kat og ville hade hvis de begyndte at kradse i alt!! Jeg
> har et kradetræ men mit spørgsmål hvad er baldarindråber og hvor købes
> det?

Baldriandråber, hedder "Valeriane dråber" i detail og fåes på apoteket eller
hos Matas.
En flaske koster - så vist jeg husker - omkring 30-35 kr og der er rigeligt
til flere år. Det er det her hos os, vi har 4 katte.
Du skal kun bruge et par dråber eller 3 ad gangen alle de steder du gerne
vil have at katten har sin opmærksomhed f.eks kattebakken, kradsebrædt,
klatremiljø eller what ever.

/ Anette

Fra : Flemmng Skov Jensen

Dato : 22-12-05 00:28

> [...]

> Du skal kun bruge et par dråber eller 3 ad gangen alle de steder du gerne
> vil have at katten har sin opmærksomhed f.eks kattebakken, kradsebrædt,

Tak for svaret og jeg undskylder at jeg bruger en andens tråd til at
fremme egen viden .

Det skal ikke ske igen

God jul og godt nytår alle jer katteslaver

Med venlig hilsen
Flemmng Skov Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Flemmng Skov Jensen

Dato : 22-12-05 00:28

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-12-05 02:02

> [...]
> fremme egen viden .
>
> Det skal ikke ske igen
>
> God jul og godt nytår alle jer katteslaver

Blander mig lidt!
Der er da ikke noget at undskylde. Tværtimod var dit spørgsmål yderst
relevant og førte til yderliger info. - Det sker for øvrigt tit, at man
på denne måde får anden brugbar viden.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Alice

Dato : 22-12-05 13:25

"Anette" <abc@def.es> skrev

> [...]
> Du skal kun bruge et par dråber eller 3 ad gangen alle de steder du gerne
> vil have at katten har sin opmærksomhed f.eks kattebakken, kradsebrædt,

Er Baldriandråber ikke med lidt blandet succes ???
Jeg mener slet ikke at unge killinger opfanger de 'signaler' som er i
baldriandråber.
Vores fertile hunkat på snart 13 måneder, går total i selvsving af nydelse
når hun kommer i nærheden af duften af baldrian. Hvorimod vores
neutraliserede killing på 7 måneder tar' kraftig afstand fra det,........Hun
bakker nærmest når hun får færden af baldrian.

Jeg mener at baldrian udsender nogle dufte som kan opfattes som homonel
betinget ....Og derfor er det næsten altid kun fertile og voksne katte der
finder velbehag ?. Det er de iagttagelser jeg har gjort mig, måske er det
anderledes hos jer andre ??

Alice
www.katteinfo.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-12-05 14:06

> [...]
> finder velbehag ?. Det er de iagttagelser jeg har gjort mig, måske er det

Evnen til at registrere Baldrian o.lign. er genetisk bestemt, har jeg
læst.
Jeg har oplevet killinger, der reagerer på det, og voksne, fertile, der
ikke gør, ligesom nogle kastrater stadig bliver nærmest euforiske deraf,
mens andre igen er totalt upåvirkede.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Alice

Dato : 22-12-05 14:54

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev

> Evnen til at registrere Baldrian o.lign. er genetisk bestemt, har jeg
> læst.

> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Ja, den holder så ikke her . Mine to katte er halvsøstre.
Og jeg har set forskellige adfærd på baldrian i samme kuld ............Måske
er det ikke det du mener med genetisk bestemt ???

Alice
www.katteinfo.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-12-05 15:50

> [...]
> Og jeg har set forskellige adfærd på baldrian i samme kuld
............Måske
> er det ikke det du mener med genetisk bestemt ???

Det er da ikke sikkert, at samtlige killinger i et kuld, har modtaget
genet. (Det samme kan du se mht. bl.a. pelsfarve, øjenfarve, halelængde
osv). At et gen er til stede hos et forældredyr, er ikke ensbetydende
med, at det bliver givet videre til afkommet. Der er for øvrigt mange
former for gener/kromosomer: linkede gener, polygener, autosomale gener
m.v.; noget man som opdrætter bliver nødt til at sætte sig ind i.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-12-05 15:05

On 2005-12-22 13:24:43 +0100, "Alice" <alice_nielsen@privat.dk> said:

> [...]
> betinget ....Og derfor er det næsten altid kun fertile og voksne katte
> der finder velbehag ?. Det er de iagttagelser jeg har gjort mig, måske

Jeg har læst at katteurt / catnip afgiver en duft, der for katte minder
om en hunkat i brunst. Derfor skal katte være voksne, for at blive
stimuleret af det. Man kunne jo så også gætte på, at hankatte var mest
interesserede Mine to kastrat-damer er i hvertfald bedøvende
ligeglade.

Baldrian / valeriane har jeg derimod ikke læst om "begrænsninger" på?
Og det er også straks langt mere spændende, hvis du spørger herhjemme

--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk