Router med QoS og VPN endpoint
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 21:39

Hej gruppe

Er der nogle der kan anbefale en "prisrigtig" router med QoS
funktionalitet, samt VPN endpoint der understøtter Cisco's IPSec
klient.

Jeg har en LinkSys BEFSX41, uden QoS, men den skulle kunne fungerer
som VPN endpoint hvilken det ikke er lykkedes mig at få til at virker
med Cisco's klient :=((

Nogle forslag ?

Tak.

/BennyB

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-12-05 00:00

On Wed, 21 Dec 2005 21:38:57 +0100, BennyBad <bennybad {AT} ZyberCity
{DOT} dk> wrote:

> Er der nogle der kan anbefale en "prisrigtig" router med QoS
> funktionalitet, samt VPN endpoint der understøtter Cisco's IPSec
> klient.

Ciscos routere, firewalls og VPN-koncentratorer gør det. Noget af det
mindste er Cisco 851. Om du opfatter den som prisrigtig, er måske nok
tvivlsomt, hvis du sammenligner med Linksys.

Du skal ikke regne med, at andre producenters VPN-implementering
virker med Ciscos klient.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 22-12-05 06:50

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>tvivlsomt, hvis du sammenligner med Linksys.
>
>Du skal ikke regne med, at andre producenters VPN-implementering

Egentlig ærgeligt det ikke er mere standardiseret end det er.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/